واکنش مکرون به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، این حملات را به شدت محکوم و اعلام کرد که پاریس به همراه شرکای خود برای کاهش تنش‌ها اقدام می‌کند.

وی در این پیام بار دیگر دیدگاه‌های خود مبنی بر همبستگی با صهیونیست‌ها و دلبستگی فرانسه به امنیت [رژیم] اسرائیل، شرکای پاریس و ثبات منطقه‌ای را تکرار کرد.

خبر مرتبط
درخواست مهم بایدن از نتانیاهو بعد از حمله ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، حملات گسترده ای علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین خواهان خویشتنداری [بین تهران و تل‌آویو] شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

خبر مرتبط
قطر نگران شد / درخواست فوری از جامعه جهانی

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به تحولات منطقه ابراز کرد.



نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.