ضربه تنبیهی ایران، هیبت و هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران و مجازات رژیم صهیونیستی گفت: ضربه تنبیهی و بازدارنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با محوریت نیروی هوا فضای سپاه، مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در سپهر دیپلماسی و نظام بین‌المللی به رخ کشید.

سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: با این تنبیه، هیبت و هیمنه پوشالی این رژیم شکسته شد و ضربه و مجازات تاریخ ساز این رژیم، پرده برداری جدید از ایران انقلابی در نگاه جهانیان بود.

وی اظهار کرد: برای تنبیه فزاینده وقاحت افسارگسیخته رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، این حمله یک تصمیم استراتژیک عقلانی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود و با این حمله از خاک پاک ایران دفاع کردیم.

خبر مرتبط
واکنش علم الهدی به طرح جدید پلیس برای برخورد با کشف حجاب/ رویکرد تذکر محترمانه نه برخورد

امام جمعه مشهد گفت: رویکرد اصلی طرح نور، تذکر محترمانه و ارشاد است، نه برخورد و اقدام قهری.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ضربت ترکیبی که شنبه شب به رژیم صهیونیستی وارد شد، کف توانمندی‌های ایران انقلابی بود، گفت: رژیم صهیونیستی با حداکثر توانمندی‌ های راداری و پدافندی خود نتوانست موشک‌ ها و پهپادهای مهاجم را عقب براند.

آیت الله آل‌هاشم، با بیان اینکه این تنبیه از چند بعد دارای اهمیت است، ادامه داد: این تنبیه هوشمندانه محصول تصمیم رهبر انقلابی است که فرمودند: « ما رژیم صهیونیستی را پشیمان می‌کنیم." و رهبر معظم انقلاب اسلامی در قامت فرمانده کل قوا، با تدبیر، عقلانیت و شجاعت، جلوی شرارت رژیم صهیونیستی و فریب و نیرنگ نظام سلطه را گرفتند.

وی یادآور شد: ضربه موشکی و پهپادی ایران به همه نشان داد که سرنخ تحولات سریع غرب آسیا دست کیست و نظم جدید غرب آسیا با کدامین اراده به سمت اقتدار و ساماندهی پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با این حمله نقش، جایگاه و ارزش جمهوری اسلامی را در میان ملت فلسطین و جهانیان ارتقا یافت و نقش و نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در غرب آسیا تسهیل خواهد شد.

آیت الله آل هاشم، افزود: عملیات شجاعانه، دفاع مشروع و عملیات وعده صادق علاوه بر کارکردهایش در حوزه بازدارندگی و تنبیه رژیم صهیونیستی، جایگاه ایران در کشورهای منطقه را ارتقا داد و موج جدیدی را در بستر سیاست داخلی ایجاد کرد و یک اجماع ملی در حمایت از حمله تنبیهی ایران به رژیم اشغالگر قدس شکل گرفت.

وی اظهار کرد: این عملیات نشان داد که جامعه ایران باوجود اختلاف سلیقه در داخل، در مقابل دشمن ید واحده هستند و این عملیات خواسته ای از پایین به بالا بود و انجام آن موجب همبستگی بین ایرانیان شد و همه مردم کشور خود را در این عملیات سهیم می‌دانند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سوخت اصلی موشک های پرتاب شده، حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود، گفت: وحدت کلمه پیرامون عملیات «وعده صادق» می تواند الگویی برای موضوعات مهم کشور باشد.

آیت الله آل‌هاشم، با اشاره به اینکه بار دیگر دنیا، ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه را در اردوگاه استکبار غربی مشاهده کردند، ادامه داد: نظام سلطه تلاش کرد تا آبروی رفته در حوزه نظامی را در میدان دیپلماسی جبران کند اما در شورای امنیت نیز ناکام ماند.

وی یادآور شد: از طرف مردم آذربایجان و تبریز قهرمان به رژیم صهیونیستی اعلام می کنم که اگر بار دیگر خیانت یا جنایتی مانند حمله به کنسولگری ایران انجام دهد، بداند که تنبیه و مجازات و دفاع مشروع ما محکم و سخت تر خواهد بود.

 

سپاه زینت نظام اسلامی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیست سپاه در ۲ اردیبهشت گفت: سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه و مظهر عینی و مجسمی برای شعارهای انقلاب اسلامی است.

آیت الله آل هاشم، افزود: سپاه در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم اعم از مسلمان غیرمسلمان، شیعه و سنی، زن و مرد، روستایی و شهری و تمام مردم ایران و ملت‌های مستضعف منطقه است.

وی با بیان اینکه سپاه زینت نظام اسلامی است، اظهار کرد: تمام مردم، جناح ها، گروه ها و تشکل ها، سپاه را دژ و پناه خود می دانند چراکه سپاه از مردم و برای مردم است.

امام جمعه تبریز گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری های نظامی و فنی در اختیار دارد و این نهاد انقلابی و نیروهای مسلح، عنصر اقتدار کشور هستند و باید تقویت و حمایت شوند.

آیت الله آل هاشم با تبریزک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان این نهاد انقلابی، فرماندهان و آحاد کارکنان و بسیحیان استان، ادامه داد: همه مردم استان پاسدار انقلاب هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.