افشای یک سند محرمانه/جنگ غزه تامین کننده منافع اسرائیل یا نتانیاهو؟

براساس این سند با وجود اینکه کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برگزاری گفت وگوی استراتژیک درباره جنگ در غزه را تصویب کرده است اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با برگزاری آن مخالفت می کند.

خبر مرتبط
اسرائیل به دست نتانیاهو نابود می شود

«ایال مجاد» نویسنده اسرائیلی امروز (دوشنبه) تاکید کرد که «اقدامات بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به ویرانی می کشاند.»

سند مذکور تأکید کرده است: در پایان هفته اول ماه آوریل جاری، کابینه جنگی اسرائیل، برگزاری این گفت وگوی استراتژیک را تصویب کرد ولی نتانیاهو هنوز این نشست را برگزار نکرده است.

همچنین در روزهای اخیر، چندین درخواست از سوی وزرای عضو کابینه جنگی برای برگزاری این نشست ارائه شده است.

کابینه جنگی رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) پس از ۱۲ روز برای اولین بار تشکیل جلسه داد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بهره برداری از این جلسه به هیأت مذاکره کننده رژیم اشغالگر به دلیل «گزارش های دروغ» درباره تلاش ها برای آزادی اسرای صهیونیست به شدت حمله کرد.

نشست روز یکشنبه بنا به درخواست بنی گانتس و گادی ایزنکوت از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برگزار شد. این ۲ مقام نظامی سابق رژیم اشغالگر، اعلام کردند که چندین بار درخواست برگزاری نشست کابینه جنگی درباره موضوع اسرای صهیونیست را مطرح کرده اند اما دفتر نتانیاهو به درخواست آنها پاسخی نداده است.

نتانیاهو پیش از برگزاری این نشست، با حمله شدید به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، این گروه مبارز فلسطینی را به رد همه پیشنهادهای رژیم متبوعش درباره آزادی اسرا متهم کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.