تکرار ادعای بورل درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل

جوسپ بورل دوشنبه شب طی سخنانی در نشست با حضور وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در لوکزامبورگ گفت: ما باید بیشتر تلاش کنیم و باید با استفاده از کانال‌هایی که با بازیگران منطقه داریم، تلاش خود را برای تنش زدایی از وضعیت بسیار متشنج دوچندان کنیم.

خبر مرتبط
گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان و جوزپ بورل/ ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت:‌ در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وی با تکرار ادعاها علیه دفاع مشروع ایران علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه گفت: حمله تلافی جویانه هفته پیش ایران به اسرائیل هنوز در ذهن همه مانده است. این حمله و همچنین حمله به تاسیسات دیپلماتیک ایران در دمشق، به شدت از سوی ما محکوم شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.