تحصیل ۱۳۰ هزار نفر در مدارس از راه دور/ اعلام نحوه محاسبه شهریه این مدارس

احمد محمودزاده  با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.