طالبان علاقمند به روابط با چین/سرمایه‌گذاری چینی ها در افغانستان

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد.

خبر مرتبط
جدیدترین موضع آمریکا درباره به‌رسمیت شناختن طالبان

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

مولوی بلال کریمی در این دیدار گزارشی از دستاوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزرا ارائه کرد و گفت دیپلمات‌های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

سفیر افغانستان در چین تامین امنیت، شفافیت و ثبات را از عواملی دانست که سبب علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چین به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است و افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران چینی در این باره با سفارت افغانستان در تماس هستند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز در این دیدار با اشاره به نقش چین در منطقه و جهان، روابط حکومت سرپرست طالبان با پکن را مهم و به نفع هر ۲ کشور خواند.

عبدالکبیر بر تلاش‌های سفارت افغانستان در چین برای بهبود روابط تجاری کابل و پکن تاکید کرد و گفت که حکومت سرپرست طالبان تسهیلات لازم را برای تاجران هر ۲ طرف فراهم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.