برنامه انگلیس برای اعزام جنگنده و هزاران نظامی به لهستان

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد تاسک» ، همتای لهستانی خود گفت هزاران سرباز انگلیسی به همراه جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» در آینده نزدیک به لهستان اعزام می‌شوند.

خبرگزاری تاس گزارش داد ، نخست وزیر انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: «ما همکاری خود را در تمامی زمینه‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون انگلیس برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان به کار گرفته خواهند شد. ما ۱۶۰۰۰ سرباز را برای ماموریت پشتیبانی به لهستان خواهیم فرستاد. لهستان در بطن تضمین امنیت در سراسر اروپا است.»

خبر مرتبط
انگلیس در وضعیت جنگی قرار می‌گیرد

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت این کشور قصد دارد با تخصیص ۱۲ میلیارد دلار، صنایع نظامی این کشور را در وضعیت جنگی قرار دهد.

«آندژی دودا» نخست وزیر لهستان اخیرا در مصاحبه‌ای گفت کشورش آماده میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در چارچوب طرح اشتراک گذاری هسته‌ای ائتلاف ناتو است.

ریشی سوناک همچنین اظهار کرد دو کشور مشغول بررسی پتانسیل‌های همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.نخست وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت هر دوی آنها مایل به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ هستند که کل اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.همچنین ریشی سوناک وعده داد انگلیس تا سال۲۰۳۰ نرخ بودجه نظامی خود را به سطح ۵ .۲ درصد تولید ناخالص داخلی سالانه می‌رساند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در لهستان در کنار «ینس استولتنبرگ» ، دبیر کل ائتلاف ناتو اظهار کرد لندن بودجه‌ای معادل ۷۵ میلیارد پوند (۹۳ میلیارد دلار) را در عرض ۶ سال آینده برای تولید مهمات و پهپاد صرف کرده و هزینه‌های نظامی آن در ناتو در رده دوم قرار خواهد گرفت.

ناتو بر اساس توافقی که در سال۲۰۱۴ بین رهبران این ائتلاف منعقد شد اعضای خود را ملزم کرده حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه نظامی اختصاص دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.