صندوق‌های بازنشستگی جان این وزارتخانه را گرفت/ سنگ بزرگ سال 1403 پیش پای دولت

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی ردیف‌های بودجه ۱۴۰۳، تکلیف پرخرج های قوه مجریه را مشخص کرده است؛ «وزارتخانه‌ها» و «دستگاه های زیر نظر رئیس جمهور» که سهم هر کدام از لایحه بودجه ۱۴۰۳ به ترتیب، «هزار و ۵۷۹ هزار میلیارد تومان» و «۱۳۸ هزار میلیارد تومان» است. 

بر این اساس، چهار وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «آموزش و پرورش» و «دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح» به ترتیب بیشترین میزان از بودجه عمومی دولت در ۱۴۰۳ را به خود اختصاص داده‌اند. 

بودجه عمومی دولت در لایحه ۱۴۰۳ دو هزارو ۸۳۷ هزار میلیارد تومان است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۳۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سهم ۱۱ درصدی از بودجه عمومی دولت دارد که در واقع بیشترین میزان در میان وزارتخانه هاست. همچنین وزارتخانه های «بهداشت» و «آموزش و پرورش» هر کدام به ترتیب ۸.۶ و ۸.۴ درصد از بودجه عمومی دولت به خود اختصاص داده اند و وزارت دفاع و پشتیبانی هم ۶.۲ درصد از این محل سهم دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «این وزارتخانه‌ها بودجه 1403 را می‌بلعند/ ترکش صندوق‌های بازنشستگی به منابع دولت+ اینفوگرافیک» بخوانید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.