آیا اعراب با اسرائیل هم صدا شدند؟/ معمای بزرگ درباره خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز، آنگونه که رسانه ها مدعی‌اند، اردن ازجمله بازیگران عربی بود که تلاش کرد موشک ها و پهپادهای پرتاب شده ایران به سمت سرزمین های اشغالی را رهگیری کند. گزارش‌های اولیه رسانه‌ها  از کمک چند کشور عربی دیگر در دفاع از سرزمین های اشغالی حکایت دارد؛ تلاش‌هایی که این گروه از بازیگران بعدها آن را انکار کردند.

با این وجود، گروهی از رهبران اسرائیل و همچنین برخی ناظران در واشنگتن، این اقدامات ادعایی را نشانه‌ای از تغییر بزرگ تفسیر کردند. به ادعای ناظران، کشورهای عربی، در صورت تداوم رویارویی اسرائیل با ایران، کنار تل آیو خواهند بود. هرزی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل، مدعی شد که حمله ایران «فرصت های جدیدی برای همکاری در خاورمیانه ایجاد کرده است»! مؤسسه مطالعات امنیت ملی، یک اندیشکده پیشرو اسرائیلی نیز این ادعا را مطرح کرد که «ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی که در رهگیری پرتابه‌های ایران به سمت اسرائیل مشارکت داشت، پتانسیل ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای علیه ایران را نشان می‌دهد». این عبارات بخشی از یادداشت اخیر فارن افرزاست که توسط «اقتصادنیوز» در دو بخش ترجمه شده که بخش نخست در ادامه آمده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «معمای تردید عربستان، امارات و اردن در برابر اسرائیل/ رمزگشایی از انفعال اعراب» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.