خبر خوب برای خوش مصرفان برق در سال 1403

مصطفی رجبی مشهدی در مراسم رونمایی رسمی از پویش با انرژی در جمع خبرنگاران افزود: شدت مصرف انرژی در کشور بیش از ۲ برابر متوسط جهانی است.

خبر مرتبط
هشدار سخنگوی صنعت برق به مشترکان پرمصرف

مدیرعامل توانیر از مدیریت بیش از ٦٠ درصد مصرف برق کشور به کمک کنتورهای هوشمند خبر داد که بیش از ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک خانگی را تحت پوشش دارد.



وی ادامه داد: همواره نیازمند آن هستیم تا بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضاهای جدید برق را در بخش مولد کشور تامین کنیم.

مدیرعامل توانیر درباره هدف راه اندازی پویش با انرژی خاطرنشان کرد: در این پویش مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد تعداد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف را این بخش مصرف می کند، تشویق به کاهش مصرف می کند.

رجبی مشهدی گفت: امسال هم جایزه و هم طرح سال گذشته مربوط به کاهش مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جایزه ها متنوع هستند و بیش از ۸۰ میلیون جایزه است که به کسانی که در کاهش مصرف شرکت می کنند و به طور مستمر این کار را ادامه دهند از این جوایز ارزنده برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل توانیرافزود: مشترکان به این ترتیب هم به تامین برق مورد نیاز خود کمک می کنند و هم کمک می کنند بخش مولد و کساورزی انرژی بیشتری دریافت کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم انرژی پایداری به کسانی که در بخش های گرم تر هستند بدهیم و هم به مکان هایی مانند بیمارستان ها، بخش های خدماتی و آموزشی تامین برق مناسبی انجام شود.

اختصاص پاداش چند برابری برای گزارش ماینر غیرمجاز

وی در باره فعالیت رمز ارزها نیز گفت: برای کسانی که به صورت مجاز فعالیت می کنند پیش بینی شده از ساعت ۲ بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است تامین برق داشته باشند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: اما کسانی که به صورت غیرمجاز استفاده کنند جریمه شده و اگر ماینری از آنها کشف شود ضبط خواهد شد.
وی افزود: این دستگاه ها به مقام های قضائی داده می شود و بر اساس قوانین جدید امحا خواهند شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: میزان جریمه برای این فعالان بیش از ۱۰۰ برابر نرخ تامین انرژی است و برخورد جدی می شود.

رجبی مشهدی از همه هموطنان خواست از طریق سامانه «برق من» چنین فعالیتی را گزارش کنند و گفت: در مقابل گزارشی که می دهند که محرمانه خواهد ماند، از پاداش های خوب بهره مند شوند.

وی افزود: پاداش ها اصلاح شده و متناسب با تعداد ماینری که گزارش کنند افزایش می یابد و این امر کمک می کند به تامین برق پایدار همه کسانی که در آن منطقه قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.