فشار آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا به امارات بخاطر تجارت با روسیه

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به رویترز گفت که مقام‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هفته گذشته به عنوان بخشی از اقدام‌های هماهنگ گسترده برای جلوگیری از رسیدن کالاهای تحریم شده به روسیه، به امارات سفر کردند.

این منابع آگاه تاکید کردند که این مقام‌ها در دیدارهای جداگانه از امارات خواستند تا جزئیات اطلاعات درباره صادرات به روسیه و صادرات مجدد اجناس دو منظوره به اشتراک گذاشته شود.

خبر مرتبط
آمریکا به دنبال ساخت سپردفاعی برای اسرائیل در خاورمیانه

به نظر می رسد آمریکا بعد از مشاهده ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در دفاع از خودش در مقابل حمله پهپادی و موشکی وعده صادق ایران به دنبال این است تا دولت های منطقه از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس را به سپردفاعی برای رژیم صهیونیستی تبدیل نماید.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بیان کرد که یک هیات از ایالات متحده به عنوان بخشی از گفتگوها درباره روندهای حمل و نقل به ویژه درباره اجناس دو منظوره به امارات سفر کرده است.

آنها تصریح کردند که در میان نگرانی‌های آمریکا این است که شرکت‌ها در امارات در صادرات تراشه‌های کامپیوتری، الکترونیکی، قطعات و سایر محصولات تحریم شده به روسیه دخیل هستند؛ و این محصولات می‌توانند برای کمک به تلاش نظامی مسکو علیه اوکراین استفاده شوند.

این منابع به رویترز گفتند که واردات برخی محصولات دو منظوره تحریم شده توسط امارات از زمان اعمال تحریم‌های غربی علیه روسیه افزایش یافته است و داده‌های تجاری روسیه نشان داده بود که منشا کالاهای تحریم شده وارداتی این کشور حاشیه خلیج فارس بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.