شهادت پزشک برجسته فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

دو انجمن حمایت از اسرای فلسطینی اعلام کردند که یک پزشک برجسته فلسطینی پس از چهار ماه بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش رویترز، «عدنان البرش» که رئیس ارتوپدی بیمارستان الشفاء، بزرگ‌ترین مرکز پزشکی غزه بود، در حالی که به صورت موقت در بیمارستان «العواده» در شمال غزه طبابت می‌کرد، توسط نیرو‌های اشغالگر بازداشت شد.

خبر مرتبط
به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات؛ تعداد خبرنگاران شهید در غزه اعلام شد

مرکز اطلاع رسانی دولتی در غزه در آستانه سوم ماه می (روز جهانی آزادی مطبوعات) اعلام کرد که رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون، ۱۴۱ خبرنگار را به شهادت رسانده است.

انجمن‌های حمایت از اسرا می‌گویند جسد این شهید همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

علت شهادت این پزشک هنوز مشخص نیست، اما ده‌ها فلسطینی که در ماه‌های گذشته از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند، از انواع شکنجه، گرسنگی دادن عمدی و محروم کردن اسرا از خواب توسط نظامیان اشغالگر خبر داده‌اند.

گفتنی است، گروه‌های پزشکی از زمان آغاز جنگ علیه غزه به طور مکرر خواستار توقف حملات به کادر درمان شده‌اند. وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مرگ «البرش» تعداد کارکنان بخش درمان که از ۷ اکتبر توسط نیرو‌های صهیونیست به شهادت رسیده‌اند، به ۴۹۶ نفر افزایش یافت. این وزارتخانه افزود که هزار و ۵۰۰ نفر دیگر زخمی و ۳۰۹ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.