ردپای قصور برخی مسئولان ‌در آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت+ جزییات

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم منطقه امامزاده ابراهیم شفت را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

خبر مرتبط
آخرین جزئیات از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت/تصمیم مهم ستاد بحران برای بازسازی روستای رنگین کمانی

آتش سوزی بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت منجر به تخریب گسترده ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی شد؛ این حادثه تلفات جانی نداشت.

او با ابراز تأسف از آتش سوزی منطقه امامزاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، افزود: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد.

به گفته او، در مرکز استان گیلان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است.

آتش‌سوزی هولناک بامداد پنجشنیه ۱۳ اردیبهشت ماه در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت در استان گیلان واحدهای مسکونی و تجاری این شهرک گردشگری را به خاکستر تبدیل کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.