ترمز قیمت ها در بازار ارز کشیده شد/ ریال عمان کانال عوض کر؛ قیمت لیر و درهم پایین آمد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در حالی تعطیلات آغاز هفته را پشت سر گذاشت که معامله گران شاهد انتشار خبری مهم درباره توافق جدید ایران و عربستان بودند، خبری که به گفته تحلیلگران نقش مهم و موثری را بر روند معاملات امروز و روزهای آتی بازار خواهد داشت.

طبق اعلام رسانه ها، وزرای خارجه ایران و عربستان که این روزها به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا حضور دارند، با تاکید بر اینکه مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند.

امروز در بازار ارز تهران قیمت ریال عربستان در مقایسه با روز گذشته روند نزولی را در پیش گرفت و با تجربه افت ارزش ۳۵۴ تومانی که داشت؛ ۱۶۱۹۲ نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

اما توافق با ایران تنها خبر امروز درباره عربستان نبود؛ بلکه معامله گران شاهد انتشار خبری درباره کسری بودجه عربستان برای ششمین سه‌ماهه متوالی بودند. اتفاقی که به گفته کارشناسان ناشی از کاهش تولید نفت و تأمین مالی پروژه‌های مربوط به چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیام مهم از ریاض و بغداد به تهران مخابره شد/ سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.