سازمان ملل وارد کارزار شد/ محکومیت خشونت در حق فلسطینی‌ها

 کارشناسان مسایل حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه ضمن محکوم کردن خشونت‌های سیستماتیک در حق فلسطینی‌های ساکن غزه که بیشترشان زن و کودک هستند، درباره گورهای دسته‌جمعی که به تازگی در غزه کشف شدند، ابراز نگرانی کردند.

خبر مرتبط
پرده برداری از حقایقی هولناک درباره گورهای دسته جمعی در غزه/ ذوب و تجزیه بدن انسان با این سلاح ممنوعه!

منابع حقوق‌بشری در تحقیقات خود درباره اجساد غیرنظامیان در غزه که توسط ارتش اشغالگر قتل‌عام شده‌اند، به این نتیجه رسیدند که رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه از سلاح‌های ممنوعه‌ای استفاده کرده است که منجر به تجزیه و ذوب‌شدن بدن انسان‌ها می‌گردد.

آنها در رابطه با گورهای دسته‌جمعی کشف شده در غزه گفتند: روی بعضی از اجساد کشف شده از گورهای جمعی در بیمارستان‌های «ناصر» و «الشفاء» در نوار غزه که تعدادشان ۳۹۰ جسد است، نشانه‌های شکنجه دیده شد و احتمال دارد برخی از آنها زنده دفن شده باشند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، این کارشناسان در ادامه پیش‌بینی کردند که ۱.۱ میلیون تن در غزه با سطوح بالای نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

همچنین آنها تعداد آوارگان داخلی در غزه را ۱.۷ میلیون تن اعلام کردند.

آنها با اشاره به برخی گزارش‌های سازمان ملل تاکید کردند که تعدادی از زنان و دختران به دست نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی ربوده شده‌اند.

این کارشناسان در ادامه نیز اظهار کردند که رژیم صهیونیستی در انجام تحقیقی مستقل، شفاف و موثر درباره جنایاتی که به آن گزارش شده، ناموفق بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.