روز جهانی بدون رژیم غذایی را از دست ندهید/ در این روز هر غذایی دوست دارید بخورید

کدخبر: ۶۴۵۱۹۱
اقتصادنیوز: «روز جهانی بدون رژیم غذایی» به این دلیل به ثبت رسید که افراد یاد بگیرند بدن‌شان را با هر شکل و فرمی دوست داشته باشند.
روز جهانی بدون رژیم غذایی را از دست ندهید/ در این روز هر غذایی دوست دارید بخورید

به گزارش اقتصادنیوز، روز 6 May همزمان با (17 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی بدون رژیم غذایی نامگذاری شده است. تصاویر فتوشاپی یافت شده در مجلات مد و زیبایی به عنوان عامل مستقیم افزایش اختلال خوردن در بین جوانان شناخته شده بود. بنابراین، روز جهانی بدون رژیم غذایی با هدف ترویج سبک زندگی سالم برای همه تیپ های بدن ثبت شد.

چه کسی روز جهانی بدون رژیم را ثبت کرد؟

این روز جهانی برای اولین بار توسط مری ایوانز، رئیس انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا در سال 1992 نامگذاری شد. هدف از این روز، کمک به مردان و زنان سراسر جهان برای قدردانی از بدن خود بود.

مری که خودش دچار بی اشتهایی شده بود، شرکت Diet Breakers را که سازمان اوست، راه اندازی و سپس اولین روز بین المللی بدون رژیم را ایجاد کرد. در حال حاضر، از این روز برای کمک به مقابله با مسائل سخت در مورد رژیم غذایی و آگاهی از بدن مورد اهمیت قرار دارد.

آموزش مردم در مورد روش صحیح رژیم غذایی مسئولانه و موثر، اینکه همه مردم یک روز از رژیم غذایی را خود استراحت کنند و تجلیل از تنوع تیپ های بدن، سه هدف این روز جهانی در نظر گرفته شد.

با در نظر گرفتن اینکه شکست رژیم‌های غذایی اغلب منجر به رژیم یویو(رژیم تکراری) می‌شود، تقریباً در هر موردی طی پنج سال همه وزن از دست رفته بازیابی می‌شود.

روز جهانی بدون رژیم غذایی یک پیام مشخص دارد و آن هم این است که بدون وابستگی به رژیم غذایی، زندگی می‌تواند با آزادی و انعطاف پذیری بیشتری تجربه شود.

تأثیر رژیم‌های غذایی بر روحیه و روان‌شناختی افراد

افزایش احساس استرس و اضطراب: رژیم‌های غذایی شدید و محدود که با کمبود مواد مغذی و افزایش قند خون همراه هستند می‌توانند باعث افزایش سطح استرس و اضطراب شوند.

افت وزن و نقصان انرژی: رژیم‌های غذایی کم‌کالری می‌توانند باعث افت وزن سریع و نقصان انرژی و حالت خستگی شوند که می‌تواند به افزایش احساسات منفی و کاهش روحیه منجر شود.

افزایش احساس گناه و شرم: در رژیم‌های غذایی سخت و محدود، افراد ممکن است به دلیل تخطی از رژیم خود احساسات گناه و شرم را تجربه کنند که می‌تواند به افزایش افسردگی و اضطراب منجر شود.

تغییرات در سطح سروتونین: رژیم‌های غذایی کمبود مواد مغذی می‌توانند باعث کاهش سطح سروتونین، که مرتبط با افزایش احساسات افسردگی و اضطراب است، شوند.

کاهش تمرکز و توانایی ذهنی: رژیم‌های غذایی کمبود مواد مغذی می‌توانند باعث کاهش توانایی ذهنی و تمرکز افراد شوند که می‌تواند به افزایش استرس و اضطراب منجر شود.

تأثیرات روانی از تغییرات بدنی: تغییرات در وزن و شکل بدن به عنوان نتیجه‌ی رژیم‌های غذایی نامناسب می‌توانند تأثیرات منفی زیادی بر روحیه و روان‌شناختی افراد داشته باشند، از جمله افزایش اضطراب و افسردگی.

به طور کلی، رژیم‌های غذایی نامناسب می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روحیه و روان‌شناختی افراد تأثیر منفی بگذارند، بنابراین اهمیت تغذیه مناسب و متوازن برای سلامت روحی و روانی بسیار حائز اهمیت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید