ناتوانی اسرائیل در حمایت از شمال اراضی اشغالی/جدایی‌طلبی قوت گرفت؟

رسانه‌های صهیونیستی در گزارشی از نارضایتی سران شهرک‌های شمالی از بی‌توجهی کابینه اشغالگر به جنگی که ۸ ماه است در مرز با لبنان در جریان است، خبر دادند.

براساس گزارش المیادین، وب‌سایت صهیونیستی واللا گزارش داد که مقامات شمال اراضی اشغالی، تأسیس دولت الجلیل و جدایی از کابینه مرکزی را اعلام خواهند کرد. این وب سایت صهیونیستی خاطرنشان کرد که این اقدام با فعالیت‌های دیگری در حال برنامه‌ریزی است، از جمله آماده سازی ساکنان شمال برای تظاهرات علیه روز تاسیس اسرائیل.

واللا اعلام کرد این در حالی است که حدود ۸۰ هزار شهرک‌نشینی که از شهرک‌های خود تخلیه شده‌اند، بدون هیچ چشم‌اندازی برای بازگشت آنها آواره هستند. 

در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت که شهرک نشینان شمال در حال حاضر در حال متحد شدن هستند، زیرا آنها اعتراض خود را برای درخواست حذف حزب الله از مرزهای شمالی آغاز کردند ولی کابینه مرکزی آن را نادیده گرفت.

این روزنامه می‌افزاید: مقامات ده‌ها شهرک که از خط مقدم در شمال تخلیه شده‌اند، در نظر دارند با یکدیگر گفت‌وگو کنند و فشار بر دولت را برای یافتن راه حل آغاز کنند. آنها می‌خواهند به دولت نتانیاهو بگویند که با شمال به عنوان یک منطقه جنگی ثانویه برخورد نکند.

این در حالی است که مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ در حمایت از غزه با سرعت هر روزه به عملیات خود در امتداد مرز با فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و شهرک‌های شمالی را از شهرک نشینان خالی می‌کند و خسارات جانی زیادی به سربازان و افسران اشغالگر وارد می‌کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.