هیات‌های حماس و اسرائیل بدون هیچ توافقی قاهره را ترک کردند

ک مقام مصری که نامش ذکر نشده است گفت که پس از دو روز مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا، هیات‌های حماس و رژیم صهیونیستی بدون هیچ نتیجه‌ای قاهره را ترک کردند.

خبر مرتبط
هیاتی از قطر عازم قاهره شد/ ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: هیئت قطری صبح امروز برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل به قاهره می‌رود.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های مصر و میانجیگران برای نزدیک‌ کردن دیدگاه‌های دو طرف به ویژه با توجه به تحولات اخیر در نوار غزه ادامه دارد.

از سوی دیگر یک مقام وابسته به حماس گفت که فرمولی که در نهایت با آن موافقت شده و اصلاحاتی که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در آن اعمال کرده، نهایت چیزی است که جنبش حماس و مقاومت می‌توانند بپذیرند.

خبر مرتبط
هیأت مذاکره‌کننده حماس فردا به قاهره بازمی‌گردد

ک منبع عالی‌رتبه مصر خبر داد که هیأت حماس برای تکمیل مذاکرات فردا عازم قاهره می‌شود.

این مقام افزود: حضور حماس در قاهره به معنای گفت ‌وگو در خصوص شرایط جدید (رژیم) اسرائیل نبود.

وی اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو گمان می‌کند که با عملیات رفح حماس تحت فشار قرار می‌گیرد اما فشاری که (رژیم) اسرائیل می‌خواست در عملیات رفح اعمال کند، اکنون علیه خودش شده است.

این مقام حماس همچنین گفت که هیات این جنبش برای تاکید بر موضع خود مبنی بر اینکه فراتر از پیش‌نویس تصویب شده نمی‌تواند چیزی را بپذیرد، قاهره را ترک کرد.

همچنین یک مقام دیگر مصری نیز به العربی الجدید گفت که برنز در جریان سفر به تل آویو نتوانست نتانیاهو را به پذیرش موعدی برای پایان جنگ متقاعد کند.

این مقام افزود: اختلافات دیگری نیز وجود دارد اما این اختلافات مانع دستیابی به توافق درصورت حل مساله پایبندی به آتش بس نخواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.