خبر تازه درباره ساخت مسکن نیروهای مسلح / تکلیف روشن شد

مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن طی نامه شماره ۲۲۸۳۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ توسط رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مسکن ابلاغ شد در این آئین نامه آمده است:

در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۶ برای اقدام لازم برابر با مفاد آن ابلاغ می‌شود مقتضی است مصوبات به ادارات و سامان‌های تابعه ابلاغ شود تا هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به انجام تکالیف مشخص شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

در جهت اجرای مصوبات شورای عالی مسکن و به استناد ماده (۱۷) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن استانداران مکلف‌اند هر پانزده روز نسبت به برگزاری جلسات شورای مسکن استان اقدام و گزارش آن را به دبیرخانه شورای عالی مسکن وزارت راه و شهرسازی و ستاد راهبری تحول دولت ارسال کنند.

وضعیت ساخت مسکن نیروهای مسلح تعیین تکلیف شد +مصوبه

براساس این ابلاغیه، جلسه پانزدهم شورای عالی مسکن با استناد به ماده (۲) قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰٫۰۵٫۱۷ مجلس شورای اسلامی در مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۶ تشکیل شد و موارد زیر به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در ۷ بند و بدون تبصره به تصویب رسید.

۱) به منظور تأمین اراضی مورد نیاز ۲۷۰ هزار واحد مسکونی و خانه سازمانی پروژه‌های نیروهای مسلح برای کارکنان بازنشستگان نیروهای مسلح و رزمندگان معسر از اراضی تحت تملک نیروهای مسلح استفاده شود. در مناطقی که نیروهای مسلح امکان تأمین زمین از اراضی تحت تملک خود را ندارند، وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اراضی مورد نیاز پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح اقدام نماید.

وزارت راه و شهرسازی حسب مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۲٫۰۹٫۰۸ شورای پول و اعتبار نسبت به تسهیل تسهیلات مسکن به پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح اقدام نماید. در صورت کسری سهمیه تسهیلات با سود. هجده درصد (۱۸) وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مطابق با تبصره (۲) ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن از طریق شورای پول و اعتبار اقدام به افزایش سهمیه تسهیلات با پرداخت ما به التفات سود تعیینی محل صندوق ملی مسکن برای پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح نمایند.

وزارت نیرو نسبت به تأمین آب و برق و دفع فاضلاب پروژه‌های حمایتی (۹۹) ساله) مسکن نیروهای مسلح با اولویت پروژه‌های افتتاحی به صورت یک سوم از محل صندوق ملی مسکن یک سوم از منابع داخلی وزارت نیرو و یک سوم از منابع داخلی نیروهای مسلح با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام کند.

(۴) با عنایت به ابلاغیه وزارت کشور به شماره ۲۰۴۹۰۳ مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۰۲ وزارت کشور از طریق شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی و ارائه تخفیف‌های مربوطه برای پروژه‌های حمایتی (۹۹ ساله) مسکن نیروهای مسلح با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام نماید.

(۵) استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی سازی با هدف کاهش زمان و هزینه واحدهای مسکن تولیدی در اولویت قرار گیرد.

وضعیت ساخت مسکن نیروهای مسلح تعیین تکلیف شد +مصوبه

وضعیت ساخت مسکن نیروهای مسلح تعیین تکلیف شد +مصوبه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.