سفیر انگلیس از انصارالله خواست به حملات در دریای سرخ پایان دهد

باربارا وودوارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد یمن افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند و فضا را برای مذاکرات، تحت نقشه راه سازمان ملل حفظ کنند تا صلح و رفاه پایدار برای مردم یمن تضمین شود.

خبر مرتبط
فوری/آمریکا و انگلیس به یمن حمله کردند

رسانه‌های یمنی از تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن خبر دادند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل سه نکته را در سخنانش بیان کرد و بدون اشاره به حملات مرگبار اسرائیل و تاثیر این امر بر تاثیر گروههای مقاومت در منطقه از جمله انصارالله افزود: اولین نکته در در مورد کشتیرانی است و انگلیس آخرین تهدیدات حوثی ها (انصارالله) برای گسترش حملات خود به کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند و دریای مدیترانه را محکوم می کند.

او مدعی شد: « تشدید مداوم حملات دریایی امنیت و ثبات یمن را تضعیف می کند و وضعیت وخیم بشردوستانه را بدتر می کند. ما نمی توانیم یک توافق صلح پایدار را بدون یک محیط امنیتی مساعد تضمین کنیم. بنابراین، ما مجدداً از حوثی‌ها می‌خواهیم که به آزادی کشتیرانی احترام بگذارند و حملات بی‌پروا به کشتی‌های دریایی را متوقف کنند.»

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: نکته دوم افزایش ورود قابل توجه کشتی‌ها به بنادر تحت کنتر حوثی ها که بدون گزارش به نمایندگی سازمان ملل در یمن ( UNVIM )است. از اکتبر ۲۰۲۳، تخلفات گزارش شده می تواند معادل ۵۰۰ است که کامیون های حامل مواد بازرسی نشده وارد حدیده شده اند. ما در مورد این موضوع صریح بوده‌ایم: یو ان وی ام مکانیزمی حیاتی برای محدود کردن عرضه سلاح‌های غیرقانونی به یمن است و از همه کشتی‌ها می‌خواهیم که بازرسی‌های لازم را رعایت کنند.

این دیپلمات ارشد انگلستان در سازمان ملل اضافه کرد: سوم، همانطور که از مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل شنیدیم، یمن یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه و یکی از بزرگترین واکنش‌های بشردوستانه در جهان است. سازمان های امدادی قادر به دسترسی و کمک به افراد آسیب پذیر نیستند. ما از مقامات موقت می‌خواهیم تا برای امکان رساندن کمک‌ها بیشتر تلاش کنند.

سفیر انگلیس همچنین در تداوم ادعاهایش افزود: « حدود یک سال از بازداشت غیرقانونی اعضای جامعه بهایی توسط حوثی ها می گذرد. ما همچنان از حوثی‌ها می‌خواهیم که از آزادی مذهب یا عقیده حمایت کنند و بلافاصله و بدون قید و شرط بقیه بهائیان در بازداشت را آزاد کنند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.