این وزارتخانه رتبه اول جوانی جمعیت شد!

سعید کریمی در دومین کنگره بین المللی سالمندی سالم در تبریز اظهارداشت: با توجه به بین المللی بودن چنین کنگره هایی ضروری است در کنار مولفه‌های علمی به بحث فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه ویژه صورت گرفته و از این فرصت برای معرفی فرهنگ دینی و ایرانی استفاده شود.

وی بابیان اینکه سند حمایت از سالمندان به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت ابلاغ شده و ساز و کار اجرای آن تدوین و عملیاتی می‌شود،تصریح کرد: سالمندان را به عنوان گروهی که باید گیرنده خدمت باشند نمی‌دانیم، بلکه گروه فعال می‌دانیم که برای ما مانند گنجینه‌ هستند؛ چرا که فرهنگ ما با دیگر کشورها تفاوت دارد و در قرآن کریم سفارشات بسیاری در احترام به سالمندی و والدین داریم.

کریمی افزود: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۸۵‌ تخت توانبخشی داشتیم، اما اکنون ۳۰۰ تخت نیز به چرخه خدمت اضافه شده و به طور مرتب تجهیزات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل می‌دهیم تا بحث توانبخشی توسعه یابد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با تاکید بر حمایت از سالمندان، خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته لایحه حمایت از سالمندان به مجلس می‌رود تا ابلاغ شود. گروه‌های مختلف جمعیتی در وزارت بهداشت مورد توجه قرار دارند و درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در مراکز خدماتی بهداشتی و دولتی و واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفت استان آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.