کامرون پشت غزه درآمد/اقدامات شهرک‌نشینان اسرائیلی وحشتناک است

دیوید کامرون روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: حملات افراط گرایان به کاروان های کمک رسانی در مسیر غزه وحشتناک است.

خبر مرتبط
درخواست کاخ سفید برای فشار بر حماس/ آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نسل‌کشی نیست!

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه گفت: «ما معتقد نیستیم که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نسل‌کشی است.

وی با بیان اینکه «مردم غزه در خطر قحطی هستند و به آذوقه نیاز مبرمی دارند» افزود: «اسرائیل باید مهاجمان را مورد بازخواست قرار دهد و اقدامات بیشتری برای اجازه دادن به کمک صورت دهد».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «من نگرانی های خود را با اسرائیل مطرح خواهم کرد.»

بر اساس گزارش‌ها، دیروز (دوشنبه) صهیونیست‌ها بسته‌های مواد غذایی و کیسه‌های غلات کاروان‌های کمک رسانی به غزه را پاره و در کنار جاده رها کردند. امروز هم تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهند این کامیون‌ها به آتش کشیده شده‌اند.

تصاویر این حمله به کاروان‌های بین‌المللی کمک به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش و با انتقادات زیادی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مجروح شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.