هشدار هواشناسی / رگبار و وزش باد شدید در راه 7 استان

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از تشدید و تداوم بارش‌ها در ۷ استان کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

فریبا گودرزی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز چهارشنبه برای استان‌های نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس، بوشهر، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال سیستان و بلوچستان ارتفاعات البرز، سمنان و در برخی از نقاط یزد، کرمان و خوزستان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید همراه با بارش‌های رگباری و در برخی نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

خبر مرتبط
گرم کردن دوباره این غذا باعث مسمومیت می‌شود

برخی معتقدند که خوردن برنج پخته‌شده پس از مدتی ماندن خطرناک است، مگر اینکه بلافاصله سرد شده باشد اما کسانی نیز با تکیه به مصونیت ظاهری، این هشدارها را نادیده می‌گیرند و مشکلی هم ندارند.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: برای روزهای پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) و جمعه (۲۸ اردیبهشت) در استان‌های شمال غرب، شرق، استان‌های خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز، فارس، بوشهر و بخش‌های از کرمان، یزد، اصفهان، خوزستان و شمال سیستان بلوچستان بارش‌ها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

گودرزی با صدور هشدار نارنجی در پی بارش‌های رگباری، افزود: بارش‌ها تا اوایل هفته آینده با شدت و ضعف ادامه دار خواهد بود؛ امروز برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی همچنین فردا برای نیمه خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس بارش‌های در سطح هشدار نارنجی است و احتمال آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته به جز بارش‌های سنگین، امشب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و فردا شرق کرمان وزش بادهای شدید، حتی در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار و شن رخ خواهد داد که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس هواشناسی با اشاره افزایش وزش باد در پایتخت، تصریح کرد: استان تهران برای عصر تا پایان امشب و فردا وزش باد شدید خواهیم داشت، همچنین تهران فردا ۲ درجه کاهش دما دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.