استعفای یک مسئول ارشد یهودی در وزارت کشور آمریکا

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که یک مقام ارشد در وزارت کشور آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، از سمت خود استعفا کرده است.

الجزیره گزارش داد، یک مسئول ارشد یهودی در وزارت کشور آمریکا که نامش «لیلی گریبنرگ» اعلام شده، در اعتراض به حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه استعفا کرده است.

این مقام مستعفی وزارت کشور آمریکا گفته است که با حمایت مداوم جو بایدن از نسل کشی در غزه، دیگر نمی‌توانم به نمایندگی از این دولت ادامه دهم.

خبر مرتبط
خیز بلند وزرای تندرو کابینه اسرائیل برای برکناری «گالانت»

پس از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر مخالفت وی با حکومت نظامی این رژیم در نوار غزه، وزرای تندرو کابینه رژیم اشغالگر خواستار برکناری وی شدند.

وی با بیان اینکه پاسخ به حمله هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) نباید مجازات جمعی میلیون‌ها فلسطینی بی گناه باشد، گفت: پرزیدنت بایدن این قدرت را دارد که خواستار آتش بس دائمی و توقف ارسال سلاح به (رژیم) اسرائیل شود.

پیش از این نیز شماری از کارکنان وزارت خارجه آمریکا به دلیل حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی یا استعفا کرده و یا تهدید به استعفا کرده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.