وزیر بهداشت شرط صادرات دارو را مشخص کرد

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در سفر به مازندران همراهی می‌کند،‌ روز جمعه در نشست مشترک معاونان و مدیران وزارت بهداشت و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری ‌افزود: ظرفیت مازندران برای فعالیت در حوزه تولید دارو بسیار بالا است و می‌تواند بخشی از نیاز دارویی کشور را تامین کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در ادامه عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را درخشان توصیف کرد و گفت: در دولت مردمی، اقدامات این دانشگاه در حوزه های مختلف موثر و مفید بوده است.

در این نشست گزارش‌های مختلفی از بازدیدهای نظارتی از سوی معاونان و مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، عملکرد و نیازمندی های حوزه سلامت این استان مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) آغاز شد و غرب مازندران امروز میزبان رئیس‌جمهور است.

خبر مرتبط
داروهای تک نسخه ای را از این داروخانه ها تهیه کنید

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از تعیین داروخانه‌های مشخص برای عرضه داروهای تک نسخه ای خبر داد و گفت: این بیماران صرفا از طریق داروخانه‌های منتخب و معرفی شده توسط سازمان غذا و دارو، داروی خود را تهیه کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

گفت‌وگوی خبری در فرودگاه، حضور در کارخانه چوب و کاغذ و جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد استان، دیدار با مردم مازندران در مصلای امام خمینی(ره) ساری، حضور در بیمارستان رازی قائمشهر و افتتاح این بیمارستان، افتتاح مجتمع آموزشی برکت روستای خرماکلا در شهرستان قائمشهر، حضور در جمع فعالان اقتصاد مردمی در خرماکلا، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و شرکت در جلسه شورای اداری استان برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهور به مازندران بودند.

خبر مرتبط
طلب هزار میلیاردی یک داروخانه در تهران/ ۱۵ ماه تاخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بدهی سنگین بیمه‌ها به داروخانه‌ها، اعلام کرد که داروخانه سیزده آبان بیش از هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

دیدار با مردم غرب مازندران در نوشهر و بازدید برخی از زیرساخت‌ها و طرح‌های غرب استان نیز برنامه‌های روز دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران است. اعضای هیئت دولت نیز امروز مانند روز گذشته در شهرستان‌های مختلف مازندران به نمایندگی از رئیس‌جمهور حضور می‌یابند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.