آخرین وضعیت نخست‌وزیر اسلواکی پس از ترور

 رابرت کالیناک معاون نخست‌وزیر اسلواکی نیز گفت که انتقال فیکو به براتیسلاوا، پایتخت این کشور، از بیمارستان شهر کوچک نزدیک منطقه‌ای که آنجا پنج گلوله به او شلیک شد، در روزهای آینده انجام نمی‌شود.

خبر مرتبط
واکنش ایران به سوءقصد علیه نخست‌وزیر اسواکی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز سوءقصد انجام شده به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد.

فیکو روز جمعه تحت یک عمل جراحی ۲ ساعته قرار گرفت که امیدها برای بهبودی او را افزایش داد. پلیس اسلواکی نیز مردی را به تلاش برای قتل متهم کرده است.

به نوشته رویترز، این حمله موجی شوکه‌کننده در سراسر اروپا ایجاد کرد و نگرانی‌ها در مورد فضای سیاسی «پر تنش» و «دو قطبی شده» در این کشور ۵.۴ میلیون نفری را برانگیخت.

دفتر رابرت فیکو روز چهارشنبه اعلام کرد که نخست‌وزیر اسلواکی «در تلاشی برای ترور» مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

زوزانا چاپوتووا رئیس‌جمهوری اسلواکی بی درنگ پس از انتشار خبر سوء قصد (تیراندازی) به جان رابرت فیکو ۵۹ ساله، این حمله را تایید کرد.

یک خبرنگار خبرگزاری اسلواکی نیز اعلام کرد که چندین گلوله در شهر «هاندلوا» در حدود ۱۱۰ مایلی شمال شرقی «براتیسلاوا» پایتخت این کشور شلیک شده است.

این خبرگزاری گزارش داد که فیکو پس از برگزاری نشست دولت، زمانی که در معرض دید عموم قرار گرفت، هدف تیراندازی قرار گرفته است.

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان روز گذشته ضمن اعلام همبستگی با اسلواکی اظهار داشت: «نخست‌وزیر [رابرت فیکو] بین مرگ و زندگی است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.