از ابتدای اجرای این طرح و در کمتر از یک ماه، تاکنون حدود ۱۱هزار کارگاه در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۲۵۰۰میلیارد تومان با کارگاه‌های دچار مشکل توافق حاصل شده است. موسوی افزود: بررسی‌هایی که طی هفته‌های اخیر انجام شد، نشان داد که برخی از کارگاه‌ها به ‌دلیل استفاده از طرح‌های قبلی و عدم پرداخت به‌موقع اقساط در دوره‌های قبلی بخشودگی جرایم، مشمول دوره جدید بخشودگی جرایم نمی‌شوند؛ اینها کارگاه‌هایی هستند که تقسیط بدهی در ادوار قبل داشته‌اند و متاسفانه با وجود دو بار تقسیط بدهی در گذشته، موفق به پرداخت بدهی بیمه‌ای خود نشده و همچنان دچار مشکل هستند. به‌منظور رفع این مشکل، برای اولین بار، تقسیط بدهی در بار سوم نیز با صدور بخشنامه‌ای امکان‌پذیر شده است و کارگاه‌هایی که این مشکل را دارند، می‌توانند با تقسیط بدهی برای بار سوم، از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کنند تا اگر موانعی برای فعالیت کارگاه‌ها وجود دارد، برطرف شود.

این کار برای تسهیلگری بیشتر و برای همکاری حداکثری برای رشد تولید توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و برای بار سوم نیز امکان تقسیط بدهی فراهم شده است. براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای همه کارگاه‌های تولیدی، فنی، صنعتی و معدنی، شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین اصناف که تعداد شاغلان آنها زیر ۱۰۰نفر است، قابل‌اجراست. هدف دولت و سازمان تامین‌اجتماعی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای حفظ اشتغال و افزایش نیروی کار در کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی است و به ‌همین علت کارگاه‌هایی که نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حفظ اشتغال یا افزایش نیرو داشته باشند، می‌توانند درخواست بخشودگی را به‌صورت غیرحضوری ارائه کنند و با سازمان تامین اجتماعی توافق کرده و بدهی خود را به صورت یک‌جا یا اقساطی پرداخت کنند.

پرداخت اقساطی بدهی در این طرح از ۱۲ تا ۳۶ قسط قابل‌انجام است. در پرداخت قسطی بدهی، اگر کارفرما در ۱۲ قسط کل بدهی خود را پرداخت کند، می‌تواند از ۱۰۰درصد بخشودگی جرایم استفاده کند. اگر بدهی را در ۱۸ قسط پرداخت کند از ۸۵درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند. اگر در ۲۴ قسط ماهیانه پرداخت کند از ۷۵درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و اگر در ۳۰ قسط ماهیانه پرداخت کند از ۶۵درصد بخشودگی جرایم و اگر در ۳۶ قسط پرداخت کند، از ۵۰درصد بخشودگی جرایم استفاده خواهد کرد.