مدیر کل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح قانون تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی از جمله رویکردهای وزارت تعاون و دولت سیزدهم برای رونق بخش تعاون است. امیرآبادی‌زاده افزود: ارتقای بخش تعاون و رسیدن آن به جایگاه اصلی خود در اقتصاد و اشتغال‌زایی کشور رویکرد مهم دولت سیزدهم است و در برنامه هفتم توسعه باید سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵درصد افزایش یابد. او واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به تعاونی‌های توانمند و دارای شرایط را رویکرد دیگر دولت سیزدهم برای کمک به رونق اقتصادی این بخش برشمرد.

مدیر کل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این دولت برای نخستین بار برش استانی یا سهم هر استان بر اساس ظرفیت‌ها و آسیب‌ها و مسائل و مشکلات در اختصاص اعتبارات مورد توجه قرار گرفت و به هر استان اعلام شد. امیرآبادی‌زاده افزود: استان‌ها بر اساس نوع مسائل و رویکرد فعالیت‌ها از درجه یک تا سه تقسیم‌بندی شده‌اند و به ترتیب استان‌ها در هر یک از این بخش‌ها می‌توانند از ۷۰ تا ۱۵۰میلیارد ریال بر اساس تصمیم‌گیری استانی و بدون کسب تکلیف از وزارت تعاون، برای پرداخت تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت کنند. او ضمن تاکید بر تشکیل تعاونی‌ها مبتنی بر زیست‌بوم و ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی و بومی‌سازی هر منطقه ادامه داد: این مساله به رونق اقتصادی تعاونی‌ها کمک می‌کند.

منوچهر محمدی، مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی، هم از اختصاص ۱۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستان‌های گناباد و بجستان در سال جاری خبر داد و افزود: این تسهیلات با بهره‌های پایین و به صورت سرمایه در گردش به فعالان اقتصادی و تعاونی‌ها پرداخت می‌شود. مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر بانک توسعه تعاون استان خراسان رضوی روز چهارشنبه با سفر به شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی، در جلسات جداگانه مسائل و مشکلات تعاونی‌های این شهرستان‌ها را بررسی کردند. شهرستان‌های گناباد و بجستان به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.