او تاکید کرد: برای شیوه‌نامه نظارت، سال‌ها مطالعه و تجربه شده و گروه راهبری نظارت از سال ۱۳۹۶ در کمیته امداد امام خمینی(ره) موضوع را با اسناد پشتیبان قوی بررسی کرده‌اند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما ادعا می‌کنیم برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی مساله نظارت به‌ صورت دقیق و ریزبینانه پیگیری شده است. بیرانوند یکی از نقاط تمایز این دولت را با دولت‌های گذشته، سخت‌گیری در موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عنوان و تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، یکی از محوری‌ترین برنامه‌های معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تمامیت برای جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال بوده و هست و این تلاش بسیار موثر بوده است.

او نظارت را جزو برنامه‌های اصلی دولت دانست و افزود: مقام معظم رهبری نیز بر جلوگیری از پول‌پاشی تاکید ویژه‌ای کردند و رئیس‌جمهور نیز بر نظارت تاکید خاصی دارد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با تاکید بر اینکه امسال از سال قبل در پرداخت تسهیلات اشتغال سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهیم کرد، گفت: ما از پایین‌ترین سطح از مراکز بخش خصوصی تا پیامک‌ها و تماس‌هایی که با مردم می‌گیریم از آنها می‌خواهیم بر ما نظارت کنند. این کار جرات می‌خواهد و شاید قبلا هیچ دولتی جرات این کار را نداشته است. او تصریح کرد: تبلور نظارت در دولت سیزدهم دقیقا در عبارت «نظارت مردم بر دولت» خود را نشان می‌دهد.

بیرانوند از شرکت‌کنندگان در نشست خواست کمک کنند شیوه‌نامه نظارت در بدنه اجرایی کشور نهادینه شود و همه بدانند که پول اشتغال نباید در بخشی به جز آن هزینه شود و این موضوع باید از شعار و حرف عبور کند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: وقتی دولت تصمیم می‌گیرد به‌صورت دقیق بر تسهیلات اشتغال نظارت کند، درصدی از انحراف را پایین می‌آورد. او گفت: «سامانه تِک» به دلیل جمع‌آوری دقیق اطلاعات پرداخت تسهیلات اشتغال کشور تشکیل شد و ما می‌خواهیم همه دستگاه‌های اجرایی پرداخت‌های خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند تا بتوان روی آن نظارت، سیاستگذاری و تحلیل انجام داد.