مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تارا و محصولات آتی این خودروساز به ویژه خودروی کراس‌اوور K۱۲۵ که در سال آینده به مرحله تولید انبوه می‌رسد، با برخورداری از استانداردهای ۸۵ گانه، قابلیت صادرات به کشورهای همسایه و بازارهای اروپایی را دارد، یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال شاهد رشد ۵/ ۶ برابری صادرات محصولات ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بوده‌ایم. وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم مبنی بر حمایت از تولید داخل و نهضت داخلی‌سازی، بر لزوم حمایت مجموعه بانکی کشور از این مهم تاکید کرد.

مقیمی ‌با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن این پروژه‌ها، نیازمند حمایت مجموعه بانک تجارت است تا به بهترین شکل ممکن به ثمر رسیده و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری، از خروج حجم بالای ارز از کشور جلوگیری کند. این پروژه‌ها در کنار داخلی‌سازی و کمک به مجموعه خودروسازان، دارای نرخ بالای بازدهی سرمایه است. وی با اشاره به همکاری بیش از ۶۰درصد مجموعه قطعه سازان ایران خودرو با بانک تجارت، گفت: گردش مالی ۲۲هزار میلیارد تومانی در ۶ ماهه نخست امسال حاصل این همکاری گسترده است. در ادامه، مدیرعامل بانک تجارت، ایران خودرو را از مجموعه‌های معظم و تعیین‌کننده در صنعت کشور دانست و گفت: بانک تجارت از گذشته بانک عامل این خودروساز محسوب می‌شده و عمر این همکاری قریب به ۵۰ سال است. هادی اخلاقی با بیان اینکه بانک تجارت می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود، در قالب نگاهی ملی، از نهضت ساخت داخل ایران خودرو و قطعه‌سازان و پروژه‌های مرتبط با این امر حمایت کند، اظهار امیدواری کرد: در سطح روابط خارجی و صادرات نیز چه به صورت ارزی و چه به صورت ریالی و شیوه‌های جدید اعطای تسهیلات، یاریگر ایران خودرو باشیم. وی ضمن بیان اینکه امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، سطح همکاری‌های این دو مجموعه بیش از پیش افزایش یابد، تصریح کرد: اگر برند بانک تجارت به عنوان یک پشتیبان و حامی، در کنار تولیدات و محصولات ایران‌خودرو قرار گیرد اقدام ارزشمندی است.

گفتنی است، تفاهم‌نامه سه جانبه، چهارشنبه به امضای مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو و مدیرعامل بانک تجارت رسید.