‎وی گفت: قول می‌دهم که در سال آینده به نفع کشاورز و با خرید تضمینی در سطوح مختلف از ۶۰ تا ۱۰۰درصد افزایش قیمت را خواهیم داشت. شیخان افزود: اعتقاد من این است که  باید حوزه کشت توتون و تنباکو در همه فرآیندها مکانیزه شود و  آموزش و ترویج این حوزه نیز باید جدی گرفته شود.  

‎وی گفت: زمانی شرکت دخانیات بالای ۲۰ میلیارد نخ سیگارتولید می‌کرده، چه اتفاقی افتاد که به‌‌رغم اینکه زیرساخت توسعه پیدا کرده، اما حجم تولید کاهش یافت و به کمتر از  ۱۰ میلیارد نخ رسید؟ ‎مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره  دخانیات ایران گفت: در حوزه سیاستگذاری دچار نقصان‌هایی هستیم که باید اصلاح شود، چه کسی گفته که سیگار باید جزو صنایع غذایی باشد و در کجای دنیا صنایع دخانی زیر نظر صنایع غذایی است؟

‎در این مراسم ابراهیم هزار جریبی مدیرکل پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر کشت توتون و تنباکو مورد رضایت کشاورزان نبوده و شکایت‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است که ما به سازمان بازرسی و مجلس در این خصوص پاسخ‌های زیادی داده‌ایم.   ‎وی گفت: خوشبختانه امروز شرکت دخانیات حمایت از توتون کاران و تنباکوکاران را در دستور کار قرار داده است.  ‎‎همچنین در این مراسم ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زیبنده کشور نیست که فقط ۱۰درصد از بازار دخانیات در اختیار تولید داخلی باشد.  ‎رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: البته برای قاچاق هم باید فکر اساسی کنیم زیرا کالای قاچاق ارزان قیمت در بازار وجود دارد و تولیدات داخلی روی دست تولیدکننده می‌ماند.  ‎گفتنی است در این مراسم با حضور خبرنگاران  با ۱۰  استان توتون کار و تنباکو کار گلستان، مازندران، گیلان، کردستان، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی، فارس و بوشهر ارتباط زنده تصویری  برقرار شد.