عباس محمد کاظمی افزود: در حال حاضر دستگاه سی‌تی‌اسکن صنعتی و دستگاه بازرسی بوردهای مدار چاپی مبتنی بر پرتو ایکس (PCB Inspection)   را تولید کرده‌ایم که در نهمین نمایشگاه ساخت ایران توسط وزیر علوم و معاون علمی ریاست جمهوری رو‌نمایی شد.

وی درباره تولید دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن صنعتی گفت: بستر برای ورود به حوزه پزشکی هم برای ما فراهم شده و به راحتی می‌توانیم محدوده‌ای از محصولات پزشکی در حوزه پرتو ایکس را تولید کنیم. مهم‌ترین مشکل در این زمینه اخذ مجوزهای لازم است که زمان‌بر بوده و چون مجموعه خصوصی هستیم این اتفاقات باید سریع رخ دهد. در نتیجه همزمان با اخذ مجوزها باید بازار مورد نظر را هم پیدا کنیم. ساخت این تجهیزات زمان‌بر بوده و قطعات به کار رفته در این تجهیزات بسیار زیاد بوده در نتیجه چهار تیم همزمان با تخصص‌های مختلف روی تولید این دستگاه‌ها در حال فعالیت بوده و داریم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرمان موج فناور درباره تفاوت کیفیت و قیمت دستگاه‌های تولیدی با نمونه‌های خارجی گفت: با توجه به چندین سال سابقه فعالیت در حوزه پرتو ایکس به لحاظ کیفیت در نقطه قابل اتکایی هستیم و در مقایسه با دستگاه‌های خارجی باید بگویم به لحاظ اینکه دستگاه‌های خارجی خدمات پس از فروش ندارند، بعضی از این دستگاه‌ها از رده خدمت‌رسانی خارج می‌شوند و ممکن است به دلیل از کار افتادن یک قطعه دیگر نتوانند خدمات ارائه دهند. اما از آنجا که تمام قطعات اصلی دستگاه‌های ما ساخت خودمان است، به راحتی می‌توانیم خدمات پس از فروش ارائه دهیم.

محمدکاظمی درباره خدمات پس از فروش گفت: در زمینه دستگاه‌های تولید و فروش توسط خود ما تیم پشتیبان فروش داریم، این درحالی است که  زمانی که یک محصول چینی و خارجی وارد کشور شده، خریدار، خدمات  پس از فروش را نخواهد داشت. اخیرا با استفاده از بهترین طراح‌های صنعتی کشور روی کل محصولات تولیدی مجموعه یک تغییر دیدگاه روی طراحی محصولات داشته‌ایم. محصول سی‌تی‌اسکن صنعتی تولیدی شرکت، اخیرا به عنوان یکی از طرح‌های برتر در اولین دوره «جایزه طراحی ایران ۱۴۰۰» برگزیده شده است.

وی درباره برنامه‌ریزی برای صادرات این محصولات گفت: بازار ایران محدود بوده و به سرعت اشباع خواهد شد. در عین حال نگاه‌های بین‌المللی  و مطالعه‌ای نیز روی کشورهای همسایه داریم. به لحاظ اینکه دستگاه‌های تولیدی ما نسبت به نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم برای مناطق محروم تجهیزات و خدماتی را در حوزه تصویربرداری پرتو ایکس ارائه کنیم. به طور مثال در حوزه تولیدات پزشکی، برای بیمارستان‌هایی که در نقاط دوردست و مناطق محروم کشور هستند و ممکن است مجهز به دستگاه تصویربرداری نباشند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این بیمارستان‌ها با حاشیه سود کمتر، خدمات و دستگاه ارائه کنیم.

محمدکاظمی درباره مشکلات و مسائل موجود گفت: مشکل ما عدم تمایل از سوی خریداران و مشتریان است  که گاهی ترجیح می‌دهند دستگاه خارجی خریداری کنند. مشکل دوم ما نبود فرهنگ استفاده از برخی محصولات ما مثل سی‌تی‌اسکن صنعتی است. درواقع به دلیل اینکه در سال‌های گذشته دستگاه سی‌تی اسکن در کشور وجود نداشته و مجموعه‌های انگشت‌شماری از این دستگاه استفاده‌ کرده‌اند، از این رو با این مشکل مواجهیم.