علی سلاجقه در دیدار با مدیرعامل شرکت کویرتایر و بازدید از خط تولید این کارخانه با تاکید بر اینکه امروز شاهد صنعتی پیشرفته همچون کویرتایر در بیرجند هستیم، اظهار کرد: این مجموعه حاصل تفکر، خودباوری و اتکا به نیروهای جوانی است که فعل خواستن و توانستن را محقق کرده‌‌اند.

معاون رئیس‌‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: بر مراحل فرآیند و تولید محصول کویرتایر، اقتصاد سبز حاکم است و همچنین این کارخانه از نظر فضای سبز نیز اقدامات شاخصی انجام داده به‌طوری که ۵۰ درصد فضای مجموعه تبدیل به فضای سبز شده که قابل تقدیر است. سلاجقه با بیان اینکه این صنعت درباره مسوولیت‌های اجتماعی هیچ‌گاه خود را از مسیر انقلاب و نظام جدا نکرده و این کار با ارزشی است، افزود: اقتصاد مقاومتی در این مجموعه صنعتی، نمود عینی دارد و در این زمینه همتی مثال‌زدنی در کارکنان کویرتایر مشاهده کردم. وی تصریح کرد: امید داریم که دولت توجه ویژه‌‌ای به این صنعت داشته باشد، چرا که این کارخانه داخلی‌‌سازی را در خود نهادینه کرده و از مرحله شعار گذشته است و با اتکا بر توان نیروی داخلی و جوان از ظرفیت داخلی‌‌سازی ارز‌آوری و صادرات خوبی ایجاد کرده است.

وی اقدامات و مسوولیت‌های اجتماعی زیست‌‌محیطی در این شرکت را تحسین و اظهار کرد: همه خصلت‌‌هایی که از یک واحد صنعتی موفق در این برهه از زمان انتظار می‌‌رود در این مجموعه موجود است. مدیرعامل شرکت کویرتایر هم در این دیدار ضمن خیرمقدم با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۱۳۷۷ به بهره‌‌برداری رسیده است، گفت: این مجموعه با هشت رکورد ملی و انحصاری منحصر به فرد، دستاوردهای ماندگاری در ۲۴ سال فعالیت پرافتخار خود کسب کرده است که می‌توان به جایگاه نخستین تولیدکننده تایر سبز و همچنین نخستین سازنده پرس پخت در کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با اتکا به دانش بومی و داخلی‌‌سازی طی هشت سال گذشته اعجاز بزرگی در این کارخانه خلق شده است، اظهار کرد: اگر به دنبال محرومیت‌‌زدایی در شرق کشور هستیم باید کار اقتصادی صورت گیرد و اگر به دنبال رشد و توسعه هستیم باید سرمایه‌گذاران برای مشارکت ورود کنند.

زینلی در این گزارش به اقدامات انجام شده در راستای مسوولیت اجتماعی از جمله همراهی با سیاست‌های ازدیاد نسل و جوان‌‌سازی جمعیت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، توزیع بیش از ۲۰۰۰ گردنبند شبرنگ شتر در بین شترداران جهت جلوگیری از تصادفات مرگبار شبانه خودروها با شترهای عبوری در جاده‌های بین‌شهری در جهت ایفای وظایف زیست محیطی و همچنین مشارکت در برپایی رزمایش کمک‌های مومنانه و آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد اشاره کرد. در این بازدید که مدیرکل حوزه ریاست و هماهنگی استان‌ها، مدیران کل حفاظت محیط‌‌زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی و جمعی از کارشناسان این سازمان، سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست کشور را همراهی می‌کردند در ابتدا ضمن مشاهده مستند شکل‌‌یابی کویرتایر، گزارشی از وضعیت فعلی شرکت ارائه شد و در پایان از نمایشگاه داخلی‌سازی، طرح‌های در حال توسعه و خط تولید، بازدید به‌عمل آمد و میهمانان از نزدیک در جریان روند تولید تایر قرار گرفتند.