اینکه اکثر مردم ایران ترجیح می‌دهند بخشی از سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کنند، دلایل مختلف دارد که از بین آن می‌توان به عدم‌تعادل در عرضه و تقاضای خودرو در داخل کشور اشاره کرد، که همین دلایل باعث می‌شود قیمت خودرو همواره افزایشی باشد و این کالا از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

همین مساله باعث شده است تا روزانه تعداد قابل‌توجهی خودرو در بازار ایران خرید و فروش شود. این حجم از معاملات خطراتی را به همراه دارد و پای کلاهبرداران را به این بازار باز کرده است. میزان شکایات خرید و فروش خودرو رو به افزایش است که هشداری برای به خطر افتادن سرمایه افرادی است که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این موارد و مواردی دیگر باعث شد تا بازار نیاز به بستری متفاوت از بسترها و پلتفرم‌های اینترنتی که قیمت‌گذاری در آن فضا، آزاد و بدون کارشناسی است را طلب کند. یکی از این پلتفرم‌ها خودرو۴۵ است، پلتفرمی که راهی برای کلاهبرداری چه در قیمت و چه در کیفیت خودرو نگذاشته است.

در سایت خودرو ۴۵ امکان قیمت‌گذاری نخواهید داشت، بلکه برای فروش خودروی خود ابتدا خودروی خود را به یکی از نمایندگی‌های این شرکت می‌برید و پس از کارشناسی تمامی موارد توسط خودرو ۴۵، قیمتی به فروشنده خودرو اعلام می‌شود و در صورت توافق فروشنده این قیمت و اطلاعات در خودرو ۴۵ بارگذاری می‌شود و به مزایده گذاشته شده، به بالاترین پیشنهاد فروخته می‌شود.

این روش فروش خودرو در این سایت باعث شده تا به امروز شکایتی از این سایت ثبت نشود، در صورتی که شکایات فراوانی از دیگر سایت‌های آگهی خودرو شده که دلیل آن روش متفاوت فروش خودرو در سایت است.

احسان گائینی مدیر ارشد فروش خودرو۴۵ به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در حال حاضر مجموعه خودرو ۴۵ با ۲۰ شعبه در ۱۱ شهر کشور فعال است و ۲۲۰ همکار ما در مجموعه خودرو ۴۵ تلاش می‌کنند تا فروشنده بهترین روش فروش خودرو را تجربه کند. فعالیت ما در خودرو ۴۵ از چند سال پیش با ارائه خدمات نوین و تکنولوژی‌محور در زمینه فروش خودروهای کارکرده آغاز شده و توانسته‌‌‌ایم طی این مدت خدمات فروش امن، سریع و آسان خودروهای کارکرده را در کل کشور گسترش دهیم.

وی درباره چشم‌انداز خودرو ۴۵ در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: براساس برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های انجام شده قصد داریم در سال آینده تعداد شعب خود را از ۲۰ شعبه در ۱۱ شهر به ۱۰۰ شعبه در ۵۰شهر برسانیم. همچنین برای افزایش بررسی‌‌‌‌‌‌های ماهانه ۲۰هزار عددی مورد برنامه‌‌‌ریزی شده باید تعداد همکاران خود را به ۵۰۰نفر افزایش دهیم. وی در پاسخ به این سوال که خودرو ۴۵ برای فروشندگان خودرو چه منافع و امتیازاتی دارد، اظهار کرد: شعار خودرو ۴۵ معاملات سریع، ایمن و آسان است که ما برای تحقق این شعار در زمینه معاملات سریع کارشناسی رایگان رنگ، بدنه و فنی، کشف قیمت بر اساس ارزش روز خودرو، انتقال سند مالکیت و دریافت آنی وجه در یک روز کاری را برای متقاضی ارائه می‌‌‌دهیم.

گائینی درباره دلایل محبوبیت و مقبولیت خودرو ۴۵ بین مردم و استقبال از فروش خودرو از طریق این مجموعه گفت: فروش خودرو به صورت سنتی مشکلاتی مانند زمان‌بر بودن پروسه فروش، انجام معامله با افراد ناشناس، عدم‌کارشناسی خودرو و گزارش سلامت قبل از فروش، امکان کلاهبرداری و وجود ایرادات فنی قبل از معامله خودرو، عدم‌تعیین قیمت دقیق خودرو و زمان‌بر بودن پرداخت عوارض، خلافی، مالیات و... را داراست که ما در مجموعه خودرو ۴۵ این مشکلات را مرتفع کرده و نگرانی‌های خریدار و فروشنده را از بین برده‌‌‌ایم که این موضوع مهم‌ترین دلیل پذیرش و اعتماد مردم به خودرو ۴۵ است. خودرو ۴۵ در حقیقت یک بنچمارک از نمونه‌‌‌های مشابه خارجی برای بازار ایران است تا فروش خودرو را برای مردم آسان کند. این مجموعه دستیابی به سهم ۲۰ درصدی از بازار فروش خودرو را هدف‌گذاری کرده است.