عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌‌‌سازان مسکن استان تهران با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه بهبود بازار مسکن در سال جدید نیازمند چند مولفه است گفت: یکی از این مولفه‌ها مربوط به بحث سیاست‌های خارجی دولت است که در دیپلماسی به یک گشایشی رسیده‌اند و همین امر باعث شده است که قیمت ارز کاهش یابد و جلوی افزایش قیمت‌های ناشی از افزایش ارزش پول ملی گرفته شود. حسن محتشم ادامه داد: اما باید منتظر باشیم که آیا این مسأله ادامه پیدا می‌کند یا خیر و آیا دولت می‌تواند از فرصت‌ها استفاده کند و بالا رفتن قیمت ارز هم باید کنترل شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌‌‌سازان مسکن استان تهران توضیح داد: بودجه تورمی امسال مشکل‌ساز شده است چراکه با افزایش ۲۷درصدی و افزایش حقوق کارمندان قاعدتا به نقدینگی اضافه می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که ما با بالا رفتن قیمت‌ها مواجه شویم و به نظر نمی‌‌‌آید که دولت بتواند برای آن کار خاصی انجام دهد.محتشم تاکید کرد: در مورد پروژه‌های نهضت ملی نیز برنامه منسجمی دیده نشده و تا به حال اتفاق خاصی در تولید و عرضه پیش نیامده است. ما سال ۱۴۰۱ را با رکود گذراندیم و اگر با همین شکل ادامه پیدا کند با کمبود مسکن در سال جدید مواجه خواهیم بود. این انبوه‌ساز و فعال حوزه مسکن بار دیگر تاکید کرد: در مورد ۱۴۰۱ هم مسکن بیش از ۶۰‌درصد تورم را تجربه کرد. این درصدها یک عدد نیست بلکه در زندگی مردم نقش بسیار موثری بازی می‌کند و شرایط مسکن به گونه‌ای شده است که اگر قبلا کسی آرزومند مسکن بود الان در رویاهایش صاحب یک مسکن می‌شود و تورم بالا باعث شده است که به همین دلیل دو مرکز مسوول ارائه آمار هم نسبت به اعلام آن صرف‌نظر کنند. وی در ادامه نسبت به قفل شدن بازار مسکن با عدم‌توانایی جامعه نسبت به خرید و احتمال شکست قیمت‌ها افزود: دو مشکل در حوزه مسکن  وجود دارد. نخست بحث توزیع نامتناسب ساخت؛ یعنی ساخت‌وسازهایی که  انجام می‌شود الزاما بر اساس نیاز متقاضی نیست و بر اساس شرایط صدور پروانه و شرایط جذابیت آن انجام می‌گیرد، به همین دلیل در کلان‌شهر‌ها طبیعتا قیمت بالاست، الان قیمت یک متر آپارتمان در تهران به‌طور متوسط به حدود ۵۵میلیون تومان رسیده است، وقتی این عدد روی هم رفته در سطح تهران ارزیابی می‌شود، نقاط متوسط مطمئنا بیش از این عدد است.

محتشم در پایان درباره همراهی دولت و بخش خصوصی در زمینه مسکن در سال ۱۴۰۲ گفت: دولت اگر بخواهد در بخش مسکن کمکی به مردم بکند که طبق قانون اساسی وظیفه هم دارد، قاعده آن این است که همین نهضت ملی مسکن را که یک‌سال و نیم از آن گذشته و تحول آنچنانی طبق آمار محقق نشده است، با سازنده‌های حرفه‌ای مانند‌ انبوه‌سازان و مشارکت آنها استارت بزند. تا زمانی‌که مجموعه انبوه‌ساز وارد این مقوله نشده است این پروژه عظیم اجرایی نمی‌شود و تا زمانی‌که این پروژه اجرایی نشود کمک موثری به خانه‌دار شدن مردم نمی‌شود. انبوه‌سازان در پایان سال قبل یک توافق با وزارت راه انجام دادند اگر آن توافق اجرایی شود انبوه‌سازان به این روند کمک می‌کنند و قرار است انبوه‌سازان ورود کنند و به‌جای بخشی از کارشان زمین و پروژه‌های اداری و تجاری بگیرند.