۴۱‌درصد جمعیت ۵۳ میلیون نفری کشور کنیا، به آب و فاضلاب بهداشتی دسترسی ندارند و ۱۵‌درصد به منابع آبی تصفیه‌‌‌نشده مثل برکه‌‌‌ها، چاه‌‌‌ها و رودخانه‌‌‌ها متکی هستند. این کشور دچار بدترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر شده است. از آنجا که تغییرات اقلیمی، تناوب و شدت خشکسالی‌‌‌ها را بیشتر می‌کند، منابع آبی برای انسان و دام، کمیاب‌‌‌تر می‌شود و این موضوع می‌تواند به افزایش قیمت مواد غذایی و در نتیجه افزایش سوء تغذیه و گرسنگی بینجامد و حتی شیوع بیماری‌‌‌ها را به دلیل آلودگی‌‌‌های باکتریایی و میکروبی آب گسترش دهد. در همین راستا، استارت‌آپ «مجیک واتر» (Majik Water)، متد هوشمندانه‌‌‌ای توسعه داده تا از هوا، آب استخراج کند؛ حتی در مناطق خشک و بیابانی. این استارت‌آپ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا خدمات‌‌‌رسانی کند.

آنها با بهره‌‌‌برداری از این منبع پایان‌‌‌ناپذیر، می‌توانند راه‌حلی پایدار به هزاران نفر در کنیا ارائه کنند. بث کویگی، بنیان‌گذار و مدیرعامل مجیک واتر، می‌‌‌گوید «جذب آب از هوا یک پتانسیل بسیار بزرگ است، چون حجم آب شیرین موجود در جو، شش برابر کل رودخانه‌‌‌های دنیاست. بنابراین یک منبع عظیم آب در اختیار داریم که می‌تواند برای جوامعی که نیاز دارند، آب آشامیدنی فراهم کند.» بعد از خشکسالی گسترده‌‌‌ای که کنیا در سال‌‌‌ ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تجربه کرد، کویگی به دنبال یک راه‌حل خلاقانه بود تا برای جوامع در معرض ریسک آب فراهم کند. او همکاری با آناستازیا کاشنکو، دانشمند کانادایی محیط‌زیست و کلر سول، اقتصاددان آکسفورد را شروع کرد که نتیجه‌‌‌اش دستگاه جدید مجیک واتر بود. 

این دستگاه مثل یک رطوبت‌‌‌گیر عمل می‌کند؛ یعنی هوا را از طریق یک فیلتر الکترواستاتیکی جذب می‌کند و آن را از یک سیم‌‌‌پیچ خنک‌شده عبور می‌دهد. رطوبت موجود در هوا، در این سیم‌‌‌پیچ تقطیر می‌شود و وارد یک مخزن نگه‌‌‌دارنده می‌شود. دستگاه‌‌‌های جذب هوا که مجیک استفاده می‌کند، در سه اندازه مختلف هستند که می‌توانند مخازن ۲۵، ۱۲۵ و ۵۰۰ لیتری آب را در هر روز پر کنند. این دستگاه‌‌‌ها هر ماه بیش از ۲۰۰‌هزار لیتر آب آشامیدنی پاک تولید می‌کنند.