تسهیل مالیاتی با راه‌اندازی سامانه

 زمانی که این دو امر محقق شود عملا به سودآوری بهتر می‌رسیم. از این رو ما در حوزه تولید نرم‌افزارها و محصولات جدید سعی کرده‌ایم که به این دو مقوله اهمیت دهیم.

صدیقیان‌راد افزود: مدیریت هزینه‌ها از این طریق حاصل می‌شود که افراد بدانند قیمت تمام‌شده محصولات ما به چه شکلی محاسبه می‌شود و پرسنل شاغل در مجموعه به چه شکلی مدیریت می‌شوند و مصرف‌کنندگان اجناس با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم هر آنچه که هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد، مدیریت کنیم. از طرف دیگر درآمد ما زمانی می‌تواند افزایش پیدا کند که بتوانیم به ذهن مدیران اطلاعات درست و طبقه‌بندی‌شده بدهیم تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند.

صدیقیان‌راد ادامه داد: زمانی که بسیاری از فرآیندها اتوماتیک می‌شود و اتوماسیون درستی پیاده‌سازی می‌شود، ما می‌توانیم نیروی انسانی کمتری به کار بگیریم که می‌تواند هزینه‌های مجموعه را کاهش دهد و سودآوری بهتری برای مجموعه به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: زمانی که عملکرد صنف‌های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که ما با پیاده‌سازی اتوماسیون‌های اثربخش، سعی کرده‌ایم مدیریت هزینه‌ها و افزایش درآمدها را برای مجموعه مورد توجه قرار دهیم.

چالش‌های مالیاتی

قائم‌مقام مدیرعامل هلو نیز در این نشست با اشاره به فرآیندهای مالی و مالیاتی گفت: در زمینه‌های مالیاتی چند چالش وجود دارد. جدا از سیاستگذاری نهادهای سیاسی که با حوزه ما مرتبط نمی‌شود، مساله این است که باید بتوانیم در اقلام و فرآیندهای مالی به شیوه تخصصی اقدام کنیم که اگر قرار است مالیاتی پرداخت شود، کاملا عادلانه باشد. به طور نمونه بسیاری از هزینه‌ها به دلیل عدم‌مدیریت صحیح، به عنوان هزینه لحاظ نمی‌شوند و به عنوان بخشی از درآمد تصور شده و سود بیشتری لحاظ می‌شود و مجبوریم پرداخت بیشتری داشته باشیم.

ابوالفضل میعادیان با اشاره به اینکه یک زمانی هم ما باید بتوانیم حسابداری کامل را برای کسب‌و‌کارها و حتی سازمان‌های مختلف ارائه کنیم، افزود: در این زمینه ۱۵۰ نرم‌افزار مختلف را در زمینه شرکت‌ها ارائه کرده‌ایم. نرم‌افزارهای مالی و مدیریت هلو APEX را ارائه کرده و برای سازمان‌های بزرگ نیز مجموعه نرم‌افزارهای اندرومدا را ارائه کرده‌ایم. دقت این نرم‌افزارها به قدری بالاست که به راحتی می‌توانیم از این نرم‌افزارها برای بهای تمام‌شده محصول و حسابداری کامل مدیریتی به معنای واقعی استفاده کنیم.

میعادیان با بیان اینکه هزینه و درآمد در کسب سود باید به درستی توسط نرم‌افزارها قابل ارائه باشد، تاکید کرد: در مجموعه ساختارهایی که توسط مجموعه هلو در اشل‌های مختلف انجام می‌شود، به این امر توجه می‌شود. دومین بخش این است که آموزش‌هایی ارائه شود تا حسابداران بتوانند خدماتی از نرم‌افزارهای موجود دریافت کنند و ما در این زمینه دو محصول تحت عنوان هلوی آکادمیک و دومی شبکه دانش هلو (QA) داریم. سومین قسمت نیز بخش اتصال به سازمان‌های امور مالیاتی است که اثبات هزینه و... قابل رهگیری است.

قائم‌مقام مدیرعامل هلو در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر نوع محصولات این مجموعه گفت: ما نرم‌افزارهای مختلفی با قیمت ۲۰۰‌هزار تومان تا ۲۰ میلیارد تومان برای کسب‌و‌کارهای کوچک، متوسط و بزرگ به بازار عرضه کرده‌ایم. در سه سطح مورد اشاره، اتصال به سامانه اطلاعاتی به صورت کامل انجام می‌شود و قوانین کشوری به صورت کامل رعایت می‌شود.

وی در خصوص نحوه عملکرد سامانه مالیاتی بیان کرد: اطلاعیه اتصال به سامانه امور مالیاتی در سامانه قرار داده شده و مشتریان می‌توانند در صورت تمایل تیک اتصال به سامانه امور مالیاتی را فعال کنند. تاکنون در حدود ۳۰۰‌هزار بار دانلود شده و شامل یک‌سوم از مشتریان ما هستند. کاربران در صورت نیاز و تمایل می‌توانند به سامانه وصل شوند و برای این منظور الزامی وجود ندارد.

میعادیان همچنین درباره میزان رضایتمندی کاربران از این سامانه گفت: با توجه به اینکه تیم فنی ما و تیم فنی سازمان امور مالیاتی در ارتباط با هم هستند، اعلام کرده‌اند از زمانی که این سامانه آغاز به کار کرده، حدود ۸۰‌درصد از تماس‌ها و مراجعات به سازمان امور مالیاتی کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از کسانی که دیروز به عنوان رقبای ما مطرح بودند، امروز به عنوان شرکای تجاری در کنار ما قرار گرفته‌اند و به عنوان واحدهای تولیدی در کنار ما فعالیت می‌کنند. کشف نیاز، طراحی محصول، ارائه محصولات و درنهایت خدمات پشتیبانی جزو چهار مرحله مهمی است و هر کسی که بخواهد در این زمینه موفق عمل کند، باید بتواند هر چهار لاین را به خوبی پوشش دهد. ما طی ۳۰ سال اخیر ثابت کرده‌ایم که در هر چهار حوزه به خوبی عمل می‌کنیم.

وی همچنین در مورد ویژگی‌های نرم‌افزار این مجموعه اظهار کرد: ذات نرم‌افزار این نیست که نتواند قابل ایجاد باشد. در بسیاری از موارد ما نیازهایی را شناسایی و محصولی را به بازار ارائه می‌کنیم و در برخی از موارد نیز رقبا نسبت به این امر اقدام می‌کنند. اما درمجموعه همه امور پایاپای پیش می‌رود.

قائم‌مقام مدیرعامل هلو در پایان در خصوص مشکلات و چالش‌های این صنعت بیان کرد: در بسیاری از موارد محدودیت‌هایی وجود دارد و هزینه‌های تولید و نگهداشت نرم‌افزار بالا بوده و در برخی از موارد سختگیری‌هایی وجود دارد. پتانسیل و نیروهای متخصص این صنعت در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.