سامانه تامین مالی جمعی کارن‌‌‌کراد، به عنوان برترین سکوی تامین مالی جمعی ایران، سهمی بیش از 162 میلیارد تومان را در این بازار از آن خود کرده است؛ عددی که با توجه به حضور سرمایه‌گذاران حقیقی، عدد قابل‌توجهی است. یکی از ویژگی‌‌‌های متمایزکننده سکوی تامین مالی جمعی کارن‌‌‌کراد، تنوع طرح‌‌‌هاست؛ از طرح محیط‌‌‌زیستی پنل‌‌‌های خورشیدی گرفته تا تجارت بین‌المللی قیر و حتی ساخت فیلم‌سینمایی «بخارست». تاکنون 22 طرح از 34 طرح کارن‌‌‌کراد به مرحله تسویه‌‌‌ رسیده‌‌‌اند و در هفته‌‌‌های آتی تسویه فیلم سینمایی بخارست نیز با سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

با وجود عمر کوتاه کرادفاندینگ و فعالیت کارن‌‌‌کراد، نزدیک به 4‌هزار نفر در طرح‌‌‌های این سکوی تامین مالی جمعی به عنوان سرمایه‌گذار مشارکت داشته‌‌‌اند.

همچنین در حال حاضر سکوی کارن‌‌‌کراد، فرصت‌‌‌های متنوعی از سرمایه‌گذاری را برای مشارکت‌‌‌کنندگان فراهم کرده است:

• اگر به دنبال سودی بالا در بازه کوتاه‌‌‌مدت هستید، طرح بازرگانی برنج برای شما مناسب است؛ این طرح دارای میزان سود قطعی 5/ 20 درصد در 6 ماه بوده که سود موثر سالانه آن معادل 2/ 45 است.

• مشارکت در تولید اولین داروی تنفسی دانش‌‌‌بنیان تیوتوریوا؛ شرکت نفس زیست فارمد، با تولید این دارو به کمک بیماران تنفسی آمده است و میزان سود قطعی 40درصد را در مدت زمان یک‌‌‌سال به سرمایه‌گذارها ارائه می‌‌‌کند؛ این مجموعه هر 3 ماه یک‌‌‌بار در 4 مرحله تقسیم سودی 10 درصدی دارد.

• شرکت اوج آراد پرگاس که پیش از این در اردیبهشت 1402، موفق به تسویه و تحقق 40درصد سود سالانه بر سکوی کارن‌‌‌کراد شده است، اکنون نیز طرحی فعال جهت سرمایه‌گذاری بر این سکو دارد. با مشارکت در پویش «تجارت قیر 2 - بخش سوم» با 30درصد سود قطعی 9 ماهه، می‌توانید در صادرات قیر سهیم شده و در انتهای دوره سود خود را دریافت کنید.

اگرچه بازار تامین مالی جمعی در ابتدای مسیر خود گام برمی‌‌ دارد اما دارای بازار بالقوه قابل‌توجهی است. به علاوه ابزار‌‌‌های فعال این حوزه، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌‌‌کند تا اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و در جریان شفافیت روند این ابزار قرار بگیرند.