به گزارش شادا، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، یوسف نجدی درباره اقدامات انجام‌شده برای راه‌‌‌اندازی شعبه مجازی این بانک گفت: بانک‌ها مکلفند که تا پایان سال‌جاری ۵۱ خدمت از خدمات پایه خود را در چارچوب شعب یا پیشخوان مجازی ارائه کنند. این مقام مسوول اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی برای راه‌‌‌اندازی شعبه مجازی بانک توسعه صادرات انجام شد؛ اما اقدامات انجام‌شده بیشتر به‌عنوان یک پیشخوان مجازی بوده و به همین دلیل به اهداف تعیین‌شده دست نیافته بود. با این حال کمیته عالی فاوا در ماه‌‌‌های گذشته با حضور دو عضو هیات‌مدیره در بانک تشکیل شده و به طور هفتگی جلسات آن برگزار و گزارش‌های پیشرفت آن به طور مرتب اطلاع‌رسانی می‌شود که نشان از اهمیت موضوع برای بانک است.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری معاونت فناوری اطلاعات بانک و شرکت توسعه فناوری آرمان، اقدامات مربوط به راه‌‌‌اندازی اولین شعبه مجازی بانک در حال انجام است. نجدی توضیح داد: با راه‌‌‌اندازی این شعبه، مشتریان برای افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، بارگذاری مدارک و امور ارزی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در بانک ندارند و امکان دسترسی به این شعبه را در تمام کشور خواهند داشت. وی خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه صادرات کشور تنها ۳۸ شعبه در کشور دارد و یکی از انتظارات مشتریان از ما راه‌‌‌اندازی شعبه مجازی است تا بتوانند خدمات خود را به طور برخط دریافت کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: با راه‌‌‌اندازی این شعبه، مشتریان به کارتابل مدیریتی دسترسی خواهند داشت و امور برای آنها تسهیل خواهد شد. نجدی گفت: البته خدمات بانکداری مجازی بانک توسعه صادرات از این شعبه نیز فراتر خواهد رفت؛ ما به‌دنبال آن هستیم تا با همکاری معاونت فناوری اطلاعات بانک و شرکت توسعه فناوری آرمان، طرحی را در زمینه بانکداری باز برای مشتریان اجرایی کنیم. وی در خصوص مزیت راه‌‌‌اندازی این طرح برای مشتریان اظهار کرد: در حال حاضر بنا بر قوانین بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه، هفتگی و ماهانه مشتریان محدودیت‌هایی دارد که با استفاده از خدمات بانکداری باز، این محدودیت‌ها برای مشتریان برداشته خواهد شد و این موضوع تنها یکی از مزایای استفاده از خدمات بانکداری باز برای مشتریان بانک توسعه صادرات خواهد بود.