تولیدکنندگان مبلمان از زمان شروع همه‌گیری کرونا نسبت به دو دهه گذشته با تغییرات بیشتری دست و پنجه نرم کرده‌‌‌اند. متاسفانه، مشکلات مداوم در زنجیره تامین مواد اولیه و افزایش تورم همچنان موانعی را ایجاد می‌کند. اما، با وجود عدم‌قطعیت شرایط اقتصادی فعلی، انتظار می‌رود بازار تولید مبلمان تا سال ۲۰۲۸ رشد ۲/ ۵درصدی داشته باشد. علاوه بر این، بخش مبلمان آنلاین می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ به ۶/ ۱۰‌درصد نرخ رشد مرکب سالانه برسد که نتیجه افزایش تقاضا برای مبلمان و دکوراسیون خانه و افزایش استفاده از اینترنت است. بیماری کرونا موجب ایجاد یک تغییر تکتونیکی در رفتار مصرف‌کننده شد که به راحتی در همه بخش‌‌‌ها نه فقط در صنعت مبلمان، قابل مشاهده است. مردم دریافتند که خرید آنلاین از فروشگاه‌‌‌های اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه را دوست دارند، زیرا علاوه بر آسانی، افراد می‌توانند محصول مورد نظر خود را از بین طیف وسیعی از محصولات انتخاب کنند.

با این حال، این به آن معنا نیست که پس از پشت سر گذاشتن بیماری کرونا، مشاغل مبلمان، دیگر با مشکلاتی مواجه نمی‌‌‌شوند. آنها هنوز با شرایط آشفته‌‌‌ای روبه‌رو هستند زیرا با کمبود نیروی کار و بحران جهانی در زنجیره تامین مواد سروکار دارند. در حالی که همه چیز در این بخش مطلوب نیست، بازار همچنان فروش ۸/ ۲۱ درصدی را ثبت کرده است. در اوت ۲۰۲۲، نرخ تورم لوازم خانگی به ۲/ ۸درصد در اتحادیه اروپا رسید. تقاضای زیاد برای اثاثیه و دکوراسیون خانه با مشکلات زنجیره تامین برخورد کرد، که موجب شد کسب و کارها برای برآورده کردن نیازهای بازار با مشکل مواجه شوند. به نظر می‌رسد که مردم اشتهای بیشتری برای لوازم جدید خانه و دکوراسیون دارند و این امر، خرده‌فروشان را با کاهش یا عدم‌موجودی مواجه می‌کند. اکنون که این بخش با تغییرات عمده دست و پنجه نرم می‌کند، روندهای جدید جذابیت بیشتری پیدا خواهند کرد و تولیدکنندگان و خرده‌فروشان باید از آنها آگاه باشند.

صنعت مبلمان ارتباط نزدیکی با بخش املاک و مستغلات دارد که روزهای بهتری را در گذشته به خود دیده است. بازار املاک و مستغلات طی دو سال گذشته با افزایش نرخ بهره و وام مسکن مواجه بوده است. خریداران دیگر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را مقرون به صرفه نمی‌‌‌دانند و فقدان قیمت مناسب بر فروش مبلمان در آینده تاثیر می‌‌‌گذارد. با این حال، متخصصان موافقند که اگر کسب و کارها توجه خود را به سمت نوآوری دیجیتال معطوف کنند، این صنعت می‌تواند در برابر شرایط چالش برانگیز مقاومت کند.

بازار با سرعت کمتری نسبت به قبل پیشرفت خواهد کرد و بسیار مهم است که سازندگان برای خرید آخرین تجهیزات و امکانات نوین برای برآوردن نیازهای بازار، سرمایه‌گذاری کنند. ارتقای تجهیزات و استفاده از فناوری نوآورانه، شرکت‌ها را قادر می‌‌‌سازد تا کارآیی زنجیره تامین را افزایش داده، هزینه‌‌‌های عملیاتی را کاهش دهند و ارزشی برای عموم مردم فراهم کنند. این عوامل می‌توانند در فضای رقابتی فعلی تفاوت ایجاد کنند.

شرکت‌هایی که ردپای کربن خود را کاهش می‌دهند، می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند، زیرا پایداری یکی از الزامات اصلی مردم برای مشاغل در همه صنایع است. همان‌طور که عموم مردم در مورد موضوع پایداری آموزش بیشتری می‌‌‌بینند، از هر ۵ خریدار ۱ نفر می‌‌‌خواهد درباره فرآیند تولید اطلاعات بیشتری کسب کند. متاسفانه، بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان به دلیل این تصور غلط که پایداری هزینه بیشتری دارد و اینکه خریداران نمی‌‌‌خواهند هزینه‌‌‌های اضافی را متحمل شوند، شیوه‌‌‌های پایدار را اتخاذ نمی‌‌‌کنند. حقیقت این است که سرمایه‌گذاری در تجهیزاتی که فرآیندهای تولید خاص را خودکار و برخی از عملیات‌‌‌ها را دیجیتالی می‌کند، کسب و کارها را قادر می‌‌‌سازد تا ضایعات و مصرف مواد را کاهش دهند در نتیجه طول عمر ماشین‌آلات افزایش می‌‌‌یابد و موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.

صاحبان خانه‌‌‌های بیشتری به دنبال مبلمان قابل تنظیم هستند، بنابراین بسیار مهم است که تولیدکنندگان از فناوری لازم برای رفع این نیاز بازار استفاده کنند. تولیدکنندگان مبلمان باید بتوانند ویژگی‌‌‌هایی را که خریداران درخواست می‌کنند ترکیب کنند و طرح‌‌‌های دقیقی را ارائه دهند که مطابق با نیازهای بازار باشد. شرکت‌هایی که به تجهیزات خودکار متکی هستند، می‌توانند از خدمات سفارشی‌‌‌سازی مقرون‌‌‌به‌‌‌صرفه بهره‌‌‌مند شوند و مبلمان شخصی‌‌‌سازی شده را برای عموم مردم فراهم کنند.

ظهور تجارت الکترونیک این روند جدید را به ارمغان آورده است که در آن مردم به اقلام منحصر به فرد علاقه‌‌‌مند هستند تا سلیقه و سبک فردی خود را منعکس کنند. قطعات سفارشی به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که از این روند استفاده کنند و مزیت رقابتی به دست آورند. آنها همچنین به کسب و کارها این امکان را می‌دهند که قیمت‌های بالاتری نسبت به اقلام تولید انبوه داشته باشند زیرا محصولات منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. این می‌تواند به آنها کمک کند تا حاشیه سود ناخالص خود را افزایش دهند و مشتریان جدید جذب کنند.

اینترنت فرصت‌‌‌های فروش خوبی را برای شرکت‌ها در همه بخش‌‌‌ها به ارمغان آورده است. ظهور تجارت الکترونیک مردم را تشویق کرده است تا برای همه نیازهای خود از جمله مبلمان به خرید آنلاین روی آورند. کسب و کارها می‌توانند با ایجاد یک حضور آنلاین قوی و تکیه بر بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به مشتریان هدف خود از این روند بهره ببرند. فروش آنلاین برای مشاغل در هر اندازه مفید است زیرا به آنها اجازه می‌دهد به خریدارانی خارج از مخاطبان محلی خود دسترسی پیدا کنند. ارائه دهندگان مبلمان می‌توانند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند و هنگام فروش محصولات در اینترنت به مخاطبان جهانی سرویس دهند. در نتیجه با فروش محصولات خارج از بازار محلی، شرکت‌ها می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند.

شرکت‌هایی که مبلمان هوشمند ارائه می‌دهند می‌توانند از فرصت‌‌‌های منحصر به فرد بهره‌‌‌مند شوند. فناوری خانه‌‌‌های هوشمند در طول سال‌ها محبوبیت بیشتری به دست آورده است و مشتریان بیشتر به خرید مبلمانی علاقه مند شده ‌‌‌اند که ویژگی‌‌‌های هوشمند را ادغام کرده و عملکردهای بیشتری را ارائه می‌دهد.