حمایت همه‌‌‌جانبه بانک کارآفرین از اقتصاد ملی را می‌توان با پیمایش آمارها بررسی کرد؛ آخرین برآوردها نشان می‌دهد میزان تسهیلات پرداخت‌‌‌شده از سوی این بانک در بخش‌‌‌های بیان‌‌‌شده در سال ۱۴۰۰ حدود ۵‌هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال بوده که این میزان در پایان سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷ برابری به ۳۸‌هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال رسیده است. روند رشد اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۲ نیز با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرده به نحوی که طبق آمارها تنها در سه ماه ابتدایی سال‌جاری به میزان ۹‌هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال، معادل دو برابر رقم ثبت‌‌‌شده در سال ۱۴۰۰، به مشتریان حقیقی و حقوقی تسهیلات اعطا شده است.

شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در سال‌های اخیر توانسته‌‌‌اند جایگاه خود را در اقتصاد ایران تثبیت کنند و نقش مناسبی در اشتغال‌زایی داشته باشند. بانک کارآفرین بر مبنای تاثیرگذاری این شرکت‌ها در افزایش رفاه جامعه، تمرکز ویژه‌‌‌ای بر اعطای تسهیلات به آنها داشته به نحوی که طبق آمارها در سال ۱۴۰۰، حدود یک‌هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال از کل تسهیلات اعطایی بانک در این بخش متمرکز بوده است. این عدد در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۹ برابری همراه شده و به ۲۹‌هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال افزایش یافته است. این روند در سه‌ماه نخست سال‌جاری نیز تداوم داشته و به ۷‌هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به کل سال ۱۴۰۰ از رشد ۷ برابری حکایت دارد.

اقتصاد ایران برای عبور از چالش‌‌‌ها نیازمند تقویت و گسترش شرکت‌های کوچک و نوپاست؛ اتفاقی که در کشورهای توسعه‌‌‌یافته یا برخی کشورهای در حال توسعه نیز عملیاتی شده و آزمون خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. آمارها نشان می‌دهد بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰ حدود ۲‌هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال تسهیلات به کسب‌و‌کارهای کوچک اختصاص داده که این رقم در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵ برابری به ۵‌هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال رسیده است. در سه‌ماه نخست سال‌جاری نیز این رقم، یک‌هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال بوده است.