لیو جائه‌‌‌چئول، رئیس بخش نوآوری لوازم خانگی ال‌‌‌جی الکترونیکس در این سخنرانی گفت: ال‌‌‌جی الکترونیکس تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک ارائه‌‌‌دهنده کلیدی راه‌‌‌حل‌‌‌های گرمایشی - سرمایشی و لوازم خانگی داخلی در بازار اروپا تسریع خواهد کرد. لیو گفت: تجارت دستگاه‌‌‌های تهویه مطبوع، بزرگ‌ترین تجارت در بین محصولات ماست. ما در تلاش هستیم تا سال۲۰۳۰ به یک بازیگر درجه یک در بازار تبدیل شویم. انتظار می‌رود فروش نوآوری‌‌‌های گرمایش و سرمایش خانه‌‌‌های ال‌‌‌جی در سال‌جاری در اروپا ۳۰‌درصد افزایش یابد؛ زیرا تقاضا برای لوازم خانگی کم‌‌‌مصرف افزایش می‌‌‌یابد. این نمایشگاه محصولات سازگار با محیط‌زیست را ارائه می‌کند که نه تنها در مصرف انرژی صرفه‌‌‌جویی می‌کنند، بلکه موجب راحتی زندگی مردم می‌‌‌شوند؛ به‌ویژه در زمانی که کشورهای اروپایی در بحبوحه‌‌ جنگ طولانی روسیه و اوکراین برای تامین انرژی پایدار و مقرون به صرفه‌‌‌تر در تلاشند.

ال‌‌‌جی کلبه هوشمندی را به نمایش گذاشت، خانه‌‌‌ای پیش‌ساخته که لیو می‌‌‌گوید مظهر دیدگاه ال‌‌‌جی برای سبک زندگی هوشمند و پایدار است. این خانه‌‌ دو طبقه به سبک استودیویی مجهز به فناوری‌‌‌های هوشمند گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع این شرکت و یک پنل خورشیدی ۴ کیلوواتی روی پشت بام برای استفاده از انرژی خورشیدی برای تهویه مطبوع، به همراه گرمایش از کف و تامین آب‌‌‌گرم است. این لوازم خانگی در خانه‌‌‌های مدولار از طریق برنامه اتوماسیون خانگی LG ThinQ با ویژگی‌‌‌های سازگار با محیط‌‌‌زیست برای کاهش مصرف انرژی به هم متصل می‌‌‌شوند. ال‌‌‌جی می‌‌‌گوید این راه‌‌‌حل فراگیر صرفا یک خانه نیست، بلکه یک سبک زندگی است که نجات کره زمین را در اولویت قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، کمیسیون اروپا طرحی را ارائه کرد که از کشورهای عضو خواست تا انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ حداقل تا ۵۵‌درصد کاهش دهند.

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کمیسیون سال گذشته طرحی را برای متحول‌‌‌کردن سیستم انرژی اروپا، پایان دادن به وابستگی آن به سوخت‌‌‌های فسیلی روسیه و مقابله با بحران آب‌‌‌وهوایی «از طریق صرفه‌‌‌جویی در انرژی، تنوع بخشیدن به منابع انرژی و تسریع در تولید انرژی از انرژی‌‌‌های تجدید‌‌‌پذیر» اعلام کرد. لیو گفت که ال‌‌‌جی به منظور گسترش تجارت خود در بازار گرمایش و تهویه اروپا، با بازیگران قوی محلی که درک بهتری از محیط زندگی و آب و هوا دارند، همکاری خواهد کرد. آنها همچنین روی تنوع محصول کار خواهند کرد تا پایگاه مشتریان خود را در بازار لوازم خانگی داخلی اروپا با دلار ۴/ ۲۴میلیارد دلاری گسترش دهند. در IFA، ال‌‌‌جی از بسته‌‌‌بندی آشپزخانه داخلی جدید خود، شامل اجاق، ماشین ظرفشویی و یخچال با ویژگی‌‌‌های صرفه‌‌‌جویی در مصرف انرژی رونمایی کرد تا جایگاه این شرکت در بازار را تقویت کند. در ماه ژوئیه، ال‌‌‌جی از طرحی برای گسترش تجارت خود در بازارهای لوازم خانگی داخلی در آمریکای شمالی و اروپا که بیش از ۷۰‌درصد از بازار جهانی را تشکیل می‌دهند، رونمایی کرد. ال جی اعلام کرد که قصد دارد به یکی از پنج برند برتر لوازم داخلی جهانی تبدیل شود.