پوریا زیوری ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه تقریبا تمام سرمایه‌گذاران به دنبال سهمی با بازدهی بالا، ریسک پایین و قدرت نقدشوندگی معقول هستند، گفت: حال با توجه به میزان ریسک‌پذیر یا ریسک‌گریز بودنشان، وزن سبد سهامی خود را تغییر می‌دهند؛ که بسته به هر نوع تیپ شخصیتی و استراتژی معاملاتی منطق ایجاب می‌کند که درصدی از سبد خود را به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص داده تا ضمن مدیریت سرمایه هوشمند، بازدهی مطلوبی نیز عایدشان شود.

به گفته وی، این صندوق‌ها نه تنها اصل پول سرمایه‌گذاران را حفظ می‌کنند، بلکه دارای مزیت‌‌‌هایی نسبت به سپرده‌‌‌های بانکی هستند، که مهم‌ترین آن بازدهی بالاتر از سپرده است.

وی با بیان اینکه در سپرده‌‌‌های بانکی، به مشتریان سود روزشمار تعلق نمی‌گیرد، اما در صندوق‌های درآمد ثابت احتساب سود به صورت روزشمار است که این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز به وجود می‌آورد تا سود تضمینی دریافت کنند یادآورشد: علاوه بر این سپرده‌‌‌های بانکی مشمول نرخ شکست برای جلوگیری از برداشت قبل از موعد سرمایه‌گذاران می‌شوند ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد نرخ شکست هستند.

مدیر سرمایه‌گذاری و صندوق‌های کارگزاری بانک آینده، در ادامه با اشاره به این موضوع که براساس سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، «صایند» توانسته رتبه نخست بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت را به نام خود ثبت کند که این یعنی بازدهی موثر سالانه ۲۸‌درصد برای این صندوق، دراین خصوص اظهار کرد: در دلایل این مهم، نیز می‌توان تغییرات مدیریتی و ساختاری کارگزاری بانک آینده، پایش مستمر بازار بدهی و سرمایه، مدیریت پرتفوی صندوق‌ها و تقویت تیم سرمایه‌گذاری و تحلیل که سبب تصمیمات کارشناسی و به موقع می‌شود، دانست. به گفته پوریا زیوری، مدیر سرمایه‌گذاری و صندوق‌های کارگزاری بانک آینده؛ برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی شرکت برای حفظ این جایگاه و افزایش بازدهی صندوق برای سرمایه‌گذاران کاهش حد نصاب سهام، شرکت در پذیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی، افزایش سهم اوراق سپرده در ترکیب دارایی‌های صندوق و... است و یکی از اهداف اصلی مدیریت کارگزاری افزایش سقف صندوق به ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال است تا پاسخ اعتماد سرمایه‌گذاران را به شکل مطلوبی داده باشیم.

وی در ادامه به رشد چشمگیر ۱۱۰۰ درصدی دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق اشاره کرد و گفت: ارزش دارایی این صندوق از خرداد سال‌جاری تا به امروز، از ۵۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۶۰۰۰میلیارد ریال رسیده است.

زیوری، بعد از میزان بازدهی، قدرت نقدشوندگی این صندوق را پارامتر مهمی عنوان کرد که به‌ویژه پس از تجربه تلخ سال ۱۳۹۹ و حتی در اردیبهشت  امسال به یکی از دغدغه‌های سهامداران تبدیل شده است. به گفته وی، مدیریت کارگزاری به دنبال ایجاد و استمرار بازدهی مناسب و توسعه صندوق‌ها از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر است که می‌تواند تاثیر شگرفی بر قدرت نقدشوندگی سهامداران خود بگذارد. حتی وجه بازارگردان نماد «صایند»، امکان پوشش نقدشوندگی تا سقف ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال را داراست.