Untitled-1 copy

صندوق ETF ساختاری شبیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارند، یعنی شما در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است می‌توانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید. شما با خرید واحدهای ETF، پول خود را در صندوقی سرمایه‌گذاری می‌‌‌کنید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه‌‌‌ای سعی می‌‌‌کند تا با تشکیل پرتفویی از سهام و انواع اوراق بهادار، سود کسب کند.

به گزارش مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، در میان 10 صندوق پربازده درآمدثابت، هفت صندوق از نوع قابل معامله و سه صندوق از نوع صدور و ابطال هستند که به ترتیب سه صندوق گنجینه آینده روشن، گنجینه الماس بیمه دی و اعتماد داریک با بازدهی 38.58 درصد، 34.35‌درصد و 30.9 طی سال گذشته بیشترین بازدهی را داشته‌‌‌اند.

10 صندوق درآمد ثابت با بیشترین بازدهی سالانه

صندوق‌های درآمد ثابت نوعی از صندوق‌های مشترک هستند که بخش زیادی از دارایی تحت مدیریت خود را (۷۰ تا ۹۰ درصد) در اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌‌‌های بانکی و مجموعا دارایی‌‌‌هایی با ریسک پایین سرمایه‌گذاری می‌‌‌کنند. در نتیجه این صندوق‌ها ریسک بسیار پایینی دارند و سرمایه‌گذاری امنی محسوب می‌شوند. نکته جالب اینجاست که صندوق گنجینه آینده روشن با نماد «صایند» بیشترین بازدهی را با فاصله قابل‌توجهی نسبت به سایر صندوق‌ها در یک سال گذشته داشته است.

آشنایی با صندوق گنجینه آینده روشن

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن در سال ۱۳۹۴ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی‌‌‌های صندوق توسط مدیران سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن با نماد «صایند» تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده است که شهریور  امسال به دلیل استقبال مشتریان و پر شدن سقف ارزش دارایی صندوق، سقف واحدهای قابل صدور آن از 500میلیون واحد سرمایه‌گذاری به یک میلیارد واحد افزایش یافت. همچنین این صندوق دارای رکن بازارگردان و نقدشوندگی بالاست.

درخواست افزایش سقف در صندوق «صایند»

پوریا زیوری، مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک آینده در خصوص صندوق «صایند» اظهار کرد: چند نکته باعث اقبال سرمایه‌گذاران به این صندوق شده است. از جمله موضوعاتی مانند بازارگردانی مناسب که منجر به افزایش نقدشوندگی نماد می‌شود و در کنار آن هم بازدهی جذاب صندوق «صایند» در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت موجود در بازار است.

وی ادامه داد: در کنار تمام این موضوعات مدیریت مجموعه کارگزاری بانک آینده مزیت‌‌‌هایی دیگری به وجود آورده است، از جمله اینکه تمام سرمایه‌گذارانی که از طریق کارگزاری بانک آینده اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق کنند کارمزد صفر برای آنها در نظر گرفته می‌شود و کارمزد معاملاتشان به پرتفو بازمی‌گردد.

مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک آینده تصریح کرد: در چند ماه گذشته صندوق سعی کرده تا روند با ثبات خود را ادامه دهد و بازدهی 28.1 درصدی را بسازد. در چند ماه گذشته صندوق گنجینه آینده روشن از منظر بازدهی در رتبه اول صندوق‌های قابل معامله بوده است.

وی ادامه داد: مجددا در بازه زمانی یک‌ماهه صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران درخواست افزایش سقف داده که در صورت موافقت سازمان بورس اوراق بهادار سقف صندوق از یک میلیارد واحد به 2میلیارد واحد (معادل 2‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) افزایش پیدا می‌‌‌کند. صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) با توجه به شرایط موجود روند بازدهی کسب شده (28.1 درصد) را انتهای سال ۱۴۰۲ حفظ می‌‌‌کند، به همین دلیل صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد جذاب در سبد سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.