مردان بیشتر از زنان از هوش مصنوعی پول درمی‌‌‌آورند

دنیا در میانه یک مسابقه به‌‌‌شدت رقابتی هوش مصنوعی است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند استارت‌آپ‌‌‌هایی که زنان آنها را هدایت می‌کنند، در این رقابت عقب مانده‌‌‌اند.  گزارش موسسه بریتانیایی «آلن تورینگ» که در حوزه علوم داده و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، نشان داده در شرایطی که سرمایه‌گذاری جهانی در هوش مصنوعی به اوج خود رسیده، بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌‌‌ها به سمت شرکت‌هایی می‌رود که مردان بنیان‌گذار آنها هستند. سال گذشته، در انگلستان، ۷۷‌درصد سرمایه‌گذاری‌‌‌های خطرپذیر برای استارت‌آپ‌‌‌هایی صورت گرفته که هیچ‌‌‌ یک از بنیان‌گذارانش زن نبوده‌‌‌اند. این در حالی است که تعداد شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی که زنان آنها را بنیان‌گذاری کرده‌‌‌اند در حال افزایش است.

محققان به این نتیجه رسیده‌‌‌اند با وجودی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طول یک دهه گذشته، حدود ۴۲ میلیارد دلار در شرکت‌های نرم‌‌‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده‌‌‌اند، کمتر از نیم‌درصد این سرمایه‌گذاری‌‌‌ها، در شرکت‌هایی صورت گرفته که کل تیم بنیان‌گذاران آنها زن بوده‌‌‌اند. داده‌‌‌ها نشان می‌دهند استارت‌آپ‌‌‌هایی که توسط زنان هدایت می‌‌‌شوند، به طور میانگین شش برابر کمتر از استارت‌آپ‌‌‌هایی که بنیان‌گذار مرد دارند، توانسته‌‌‌اند تامین مالی کنند.  این محققان هشدار داده‌‌‌اند که ریسک‌‌‌های نابرابری جنسیتی، می‌تواند پیشرفت سیستم‌های هوش مصنوعی را به دلیل مواجه شدن با سوگیری و تبعیض، با اختلال مواجه کند.

 

تعطیلی چند فروشگاه تارگت به دلیل افزایش خشونت و دزدی

به گزارش CNBC، شرکت فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای تارگت اعلام کرد مجبور شده به دلیل افزایش خشونت، دزدی و جرائم سازماندهی شده در خرده‌‌‌فروشی‌‌‌ها، ۹ فروشگاه خود را در شهرهای بزرگ آمریکا تعطیل کند. یک فروشگاه در حومه هارلم نیویورک، دو فروشگاه در سیاتل، سه فروشگاه در سان‌فرانسیسکو-اوکلند و سه فروشگاه در پورتلند تعطیل خواهند شد.

تارگت در یک بیانیه خبری، اعلام کرده: « افزایش دزدی و جرائم سازماندهی شده، امنیت تیم فروشنده‌‌‌ها و مشتریان ما را تهدید می‌کند و به عملکرد کسب و کار ما آسیب می‌‌‌زند، فعلا نمی‌توانیم فعالیت در این فروشگاه‌‌‌ها را ادامه دهیم. می‌‌‌دانیم که فروشگاه‌‌‌های ما نقش مهمی در جوامع خود دارند، اما تنها وقتی می‌توانیم موفق باشیم که محیط کاری و خرید ما برای همه امن باشد.»

تارگت که حدود ۲‌هزار فروشگاه تخفیفی در سراسر آمریکا دارد، بارها اعتراض خود را در مورد جرائم سازمان‌‌‌یافته خرده‌‌‌فروشی در فروشگاه‌‌‌هایش اعلام کرده است. وقتی گزارش مالی سه ماه دوم این شرکت در اواسط ماه مه منتشر شد، برایان کورنل، مدیرعامل تارگت، اعلام کرد که جرائم سازمان‌‌‌یافته خرده‌‌‌فروشی‌‌‌ها به فروشگاه‌‌‌ها آسیب زده است. او افزود که انتظار می‌رود سودآوری کلی سالانه تارگت، در مقایسه با یک سال قبل بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یابد.