شبکه فروش نقش موثری در همگانی‌شدن محصولات و خدمات بیمه‌ای دارند

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که جایگاه صنعت بیمه کشور باید در سطح منطقه ارتقا یابد، تصریح کرد: ایجاد اصلاحات فنی و پایبندی به استانداردها و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا از نیازهای جدی صنعت بیمه به‌شمار می‌رود. وی با اذعان به برخی موانع در حوزه بهره‌برداری از داده‌های ارزشمند صنعت بیمه از ضرورت ساماندهی در این‌خصوص سخن گفت و از تلاش گسترده مرکز فاوای بیمه مرکزی برای رفع این کاستی‌ها و یکپارچه‌سازی داده‌ها خبر داد.

دکتر استادهاشمی خاطرنشان کرد: انباشت داده‌ها بدون تحلیل و بهره‌گیری از آنها هیچ توجیهی ندارد و باید از بانک داده‌های صنعت بیمه به‌درستی استفاده کنیم. رئیس شورای‌عالی بیمه با ابراز خرسندی از دیدگاه‌های روشن و شفاف اعضای شورای هماهنگی بیمه و شبکه فروش استان فارس درخصوص مسائل روز صنعت بیمه اظهار کرد: تحول در صنعت بیمه در گرو همراهی نیروهای انسانی متخصص در ستاد و شبکه فروش است. بیمه مرکزی نیز در همین راستا با فراهم‌سازی شرایط ارتقا برای نیروهای داخلی سعی در جانشین‌پروری داشته و درنظر دارد با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی کارآمد، جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور را بازیابی کند.

سکاندار صنعت بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ساماندهی شبکه فروش و نوع تعاملات با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: شبکه فروش، بازوی توانمند شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود و شرکت‌های بیمه باید برنامه مدونی برای آموزش و تقویت شبکه فروش خود داشته باشند و برای تعامل آنها با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای برنامه‌ریزی کنند. وی افزود: نهادناظر نیز با اصلاح و به‌روز‌رسانی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، سعی دارد با ایجاد عدالت و فضای تعاملی، مسیر توسعه صنعت بیمه را هموار کند. دکتر استادهاشمی، آگاهی ناقص برخی دستگاه‌های کشور از مفاهیم بیمه‌ای را از عوامل رشد ناکافی ضریب نفوذ بیمه اعلام کرد و از بیمه‌گران خواست تا تعامل بیشتری با ارگان‌ها و سازمان‌های اثرگذار، داشته‌باشند.

وی در همین راستا از اعضای شورای بیمه استان‌ها خواست تا با بهبود سطح تعاملات منطقه‌ای به فرآیند همگانی‌سازی محصولات و خدمات بیمه‌ای کمک کنند. رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر رعایت ارائه نرخ و شرایط فنی به بیمه‌گذاران، تصریح کرد: جذب پرتفوی و تولید حق‌بیمه به هر قیمت هیچگونه توجیه منطقی ندارد و باید صدور بیمه‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد که فرآیند پرداخت خسارات با مشکل روبه‌رو نشود. علی استادهاشمی در پایان از امنیت داده‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های صنعت بیمه یاد کرد و گفت: برای صیانت از حقوق بیمه‌گران و بیمه‌گذاران باید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به‌صورت گام به گام تقویت شود. گفتنی است در این نشست، سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، رئیس و اعضای شورای هماهنگی استان فارس و تنی چند از نمایندگان شبکه فروش نیز به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ادامه رئیس‌کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران ایران و مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بدنی و سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی ضمن زیارت مضجع شریف حضرت احمد‌بن موسی علیه‌السلام و ادای احترام و قرائت فاتحه بر مزار شهدای حوادث تروریستی این حرم مطهر، با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری نماینده رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، حضرت شاهچراغ علیه السلام دیدار و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو کردند.