تحقق 98درصدی پرداخت تسهیلات قرض‏‌الحسنه بانک پارسیان

۸۰‌هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌‌الحسنه پرداختی بانک پارسیان در سال ۱۴۰۲

بانک پارسیان سال گذشته، به ۷۲۱۳۲ نفر از هموطنان بیش از ۸۰‌هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌‌الحسنه در بخش‌‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی، خودرو، بنیاد شهید و امور ایثارگری، رفع نیازهای ضروری، مسکن و درمان پرداخت کرد.

بر اساس این گزارش، بانک پارسیان در راستای تحکیم بنیان خانواده و تسهیل ازدواج جوانان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۷۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌‌الحسنه ازدواج به ۱۳۶۱۴ جوان ایرانی پرداخت کرد و توانست فراتر از تکالیف قانونی (جزء۱بند (الف) تبصره۱۶قانون بودجه) و بیش از بودجه در نظر گرفته در این حوزه عمل کند؛ به‌طوری‌که ۱۰۱درصد از هدف بودجه تخصیص محقق شده است. موضوعی که سبب شد تا پارسیان در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌‌الحسنه ازدواج طی سال ۱۴۰۲ قرار بگیرد.

همچنین این بانک در سال ۱۴۰۲، برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تعداد ۱۷۴۵۲ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۰۱۷۶ میلیارد ریال از ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال بودجه تخصیصی (جزء ۲بند (الف) تبصره۱۶قانون بودجه) در این بخش پرداخت کرده  که نشان از تحقق ۹۳درصدی هدف ابلاغی است.

با توجه به اهمیت اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری، بانک پارسیان در مجموع عملکرد سال گذشته خود بالغ ‌‌بر ۳۱۸۴۳ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۳۵۶۴۶ میلیارد ریال به مشمولان طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌‌محور و هیات امنای حساب‌‌های استانی پیشرفت و عدالت از معرفی‌‌شدگان بنیاد برکت پرداخت کرده است. این تسهیلات پرداختی در راستای پوشش ابلاغ‌‌های اجزای ۳و ۴ بند (ب) تبصره ۱۸قانون بودجه و تفاهم‌‌نامه منعقده در مجموع به مبلغ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال بوده که بیانگر تحقق ۹۰درصدی اهداف ابلاغی است. همچنین بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به مسوولیت‌‌های اجتماعی و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بالغ‌‌بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۳۲۷ مددجوی کمیته امداد وام قرض‌‌الحسنه اشتغال در سال۱۴۰۲ پرداخت کرد که هدف ابلاغی درقانون بودجه (جزء ۴ بند (ب) تبصره ۱۸قانون بودجه) در این خصوص نیز کاملا محقق شد.

همچنین ۸۵۶ فقره تسهیلات خرید خودرو داخلی به مبلغ ۲۱۳۸ میلیارد ریال در راستای حمایت از خانواده معزز شهدا و ایثارگران از دیگر اقدامات این بانک در عمل به تسهیلات تکلیفی حوزه مسوولیت‌‌های اجتماعی بوده است.

تامین نیازهای تسهیلات قرض‌‌الحسنه ضروری و ویژه، تعمیر/ودیعه مسکن و درمان نیازمندان نیز همواره در دستور کار صندوق قرض‌‌الحسنه بانک پارسیان بوده است؛ به‌‌طوری‌که این بانک در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵۹۳ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

یادآور می‌شود بانک پارسیان با کمک به اقشار آسیب‌‌پذیر و ایجاد فرصت‌‌های شغلی پایدار به‌‌ویژه در مناطق محروم و روستایی، نقش‌‌آفرینی موثری در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه به‌‌عنوان سه هدف اصلی و محوری در سیاست‌‌های برنامه‌‌ای خود داشته است.