عکس برای گزارش گردشگری کرمانشاه copy

وی افزود: خلاصی از این عقب ماندگی‌‌ها زمان‌براست و همه باید در کنار شهرداری پای کار باشند. شهردار کرمانشاه در ادامه درباره وعده ساخت سه مرکز تفریحی (شهربازی، تله کابین و ساخت مراکز تفریحی در پارک سراب قنبر) در کرمانشاه و اینکه قرار بود فاز اول طرح شهربازی امسال افتتاح شود، گفت: افتتاح به معنی بهره‌‌برداری نیست و به معنی شروع اجرای طرح است. وی گفت: این طرح در اختیار سرمایه‌گذاری بود که برای این کار صلاحیت نداشت و به همین منظور به دنبال خلع‌‌ید او بودیم که رای آن را هم گرفتیم.

نوروزی گفت: همزمان با این موضوع فاز اول طرح که همان طراحی و مطالعه است را پیش بردیم و الان مشخص است که چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و چه اقداماتی باید در آن انجام شود و عملا به وعده خود عمل کرده و فاز اول طرح را انجام داده‌‌ایم. نوروزی گفت: در خصوص تله‌‌کابین هم، کار طرح به دلیل مشکلات میراثی متوقف مانده و اکنون با سه بخش پایگاه جامع تاقبستان، مرکز پژوهش‌های وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث‌‌فرهنگی استان در حال مذاکره هستیم، اما به نتیجه‌‌ای نرسیده‌‌ایم. وی افزود: اگر موافقت اصول میراث فرهنگی صادر شود می‌توانیم طرح را در کوتاه‌مدت شروع کرده و یک مرکز تفریحی مناسب برای مردم کرمانشاه ایجاد کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: در خصوص پارک سراب قنبر هم ۱۰ هکتار درختکاری انجام شده و سرمایه‌گذار در این طرح فعال است. نوروزی گفت: قرار است ۳۱۶ هکتار هم در محدوده اطراف پارک سراب قنبر از طریق منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار شود تا بتوانیم این محدوده را هم به پارک جنگلی در جنوب شهر تبدیل کنیم.

شهردار کرمانشاه در ادامه به طرح‌‌های آسفالت معابر شهر اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰‌هزار تن آسفالت در معابر و خیابان‌‌های شهر ریخته شده و عملا ۲۰‌درصد کار عمران و بازسازی معابر و خیابان‌‌های شهر در همان سال انجام شد.

وی افزود: در این سال ۱۰۳ خیابان و بیش از ۱۰۰۰ کوچه در شهر کرمانشاه که دارای مشکل بودند آسفالت شد.

شهردار کرمانشاه در خصوص ساخت و احداث معابر شهری هم با اشاره به در دست اجرا بودن چهار طرح گفت: یکی از این معابر، معبر بلوار الهیه است که شهرک ولایت را از بن بست خارج می‌کند. وی افزود: معبر دیگر انتهای زیباشهر به شهرک صادقیه را وصل کرده و در نتیجه بار ترافیکی میدان فردوسی را کم می‌کند. نوروزی گفت: معبر دیگر شهرک امام خمینی (ره) را به شهرک مهدیه (دره دراز) وصل کرده و معبر چهارم هم انتهای محلات جعفرآباد و ملاحسینی را به بزرگراه شهید دایی‌پور متصل می‌کند. وی در خصوص وعده افتتاح این چهار معبر در نیمه مرداد امسال گفت: این چهار معبر اکنون ۷۰‌درصد پیشرفت داشته و پاییز امسال به بهره‌برداری می‌‌رسند.

نوروزی در خصوص سرنوشت طرح مجتمع تجاری فیروزه هم گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت‌هزار متر و با زیربنای ۵۷‌هزار مترمربع در دل بازار شهر واقع شده و از موقعیت بسیار خوب تجاری برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات با شریک بخش خصوصی، طرح چندسالی است متوقف شده و قرار است سهم حدود ۱۵ درصدی این شریک را بخریم تا بتوانیم پروژه را تعیین‌تکلیف کنیم.

نوروزی گفت: برای این طرح فراخوان سرمایه‌گذار داده‌‌ایم و قرار است اگر سرمایه‌گذاری پای کار آمد، هزینه تکمیل آن را پرداخت کند و ما از طرح به او سهم بدهیم.

شهردار کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین روند تحویل ۱۰۸ اتوبوس خریداری شده برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری کرمانشاه گفت: از این تعداد ۴۰ دستگاه تحویل استان شده و ۳۰ دستگاه دیگر هم قرار است تا پایان شهریور ماه تحویل داده شود. نوروزی گفت: کارخانه سازنده این اتوبوس‌‌ها که برای تمام کلان‌شهرها اتوبوس تولید می‌کند، تحت تحریم قرار گرفته و همین روند کار را کند کرده است.

این مسوول گفت: اکنون آموزش رانندگان برای این استفاده از این اتوبوس‌‌ها در حال انجام است و این خودروها قرار است عمدتا در مسیرهای شهرک‌‌های حاشیه‌‌ای فعالیت کنند.

شهردار کرمانشاه در ادامه به مشکلات ترافیکی شهر هم اشاره کرد و افزود: سطح معابر شهر با تعداد خودروها همخوانی ندارد و همین موجب شده کرمانشاه نیز مانند دیگر کلان‌شهرها با معضل ترافیک مواجه شود. وی افزود: اکنون ۴۰۰‌هزار خودرو در کرمانشاه تردد دارند که از شهرستان‌‌ها و استان‌‌های همجوار به کرمانشاه می‌آیند و ترافیک را برای این شهر رقم زده‌‌اند.

شهرداری کرمانشاه گفت: ساخت تقاطع سپاه در جهت رفع ترافیک شدید در محدوده میدان سپاه در دستور کار قرار گرفت که در مراحل انتهایی است و قرار است برای گره ترافیکی در مسیر جنوب به شمال بر روی پل قره سو یک پل احداث شود که بعد از تقاطع سپاه تمرکز خود را بر احداث این پل خواهیم گذاشت. نوروزی در خصوص ساماندهی دو رودخانه قره سو و آبشوران هم گفت: بر اساس قانون رسیدگی به مسیل‌‌هایی که آب در آنها جریان دارد و حریم آنها برعهده آب منطقه است و ما هم قول می‌‌دهیم هرکمکی بتوانیم در این زمینه انجام دهیم، اما همه باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

شهردار کرمانشاه در ادامه اشاره‌‌ای هم به حوزه گردشگری شهری داشت و گفت: در این زمینه در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری هشت هزارمیلیارد تومان طرح گردشگری تهیه شده و فراخوان آن را هم داده‌‌ایم. وی افزود: قرار است دو سیتی سنتر که جنبه گردشگری دارد، احداث شود و برای اجرای آنها با یک سرمایه‌گذار خارجی هم تفاهم‌‌نامه امضا کرده‌‌ایم. نوروزی گفت: همچنین احداث یک سرای سنتی را هم در برنامه داریم.

شهردار گفت: اخیرا هم دو هتل بوتیک در کرمانشاه افتتاح شده که در صدور مجوزهای آن کمک کرده‌‌ایم، چرا که معتقدیم گردشگری شهری یک کار بین بخشی است و همه باید در این زمینه سهم خود را پرداخت کنند.