عبور صبافولاد خلیج فارس از تولید اسمی

احسان دشتیانه با بیان اینکه شرکت صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و تولید نخستین محصول شرکت در سال ۱۳۹۵ تحقق یافت. مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۱ در بورس مورد پذیرش واقع شد و عرضه اولیه سهام این شرکت نیز در بورس در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت. دشتیانه با بیان اینکه تولید این شرکت از ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ از ظرفیت اسمی عبور کرده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ رکورد جدید تولید روزانه ۴۴۶۸ تن (تولید تر) با ریت ۱۸۶ تن بر ساعت در تاریخ ۲۶ فروردین‌‌‌ماه ثبت شد.

تحقق و عبور از نرخ اسمی ساعتی ۱۸۷ تن در ساعت با تولید ۱۹۲ تن در ساعت در ۲۶ فروردین‌‌‌ماه ۱۴۰۲و ثبت رکورد جدید تولید ماهانه  ۱۲۹هزار و ۴۱۲تن (تولید تر) با ریت متوسط ۱۷۵ تن بر ساعت در شهریورماه ۱۴۰۲ و رشد ۵۶‌درصد درآمد در مقایسه با رشد ۴۲‌درصد بهای تمام‌شده در عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، از دیگر دستاوردهای شرکت در سال گذشته است. وی مقاصد اصلی صادراتی بریکت این شرکت را کشور‌‌‌های حاشیه خلیج‌فارس و چین و هند اعلام کرد و گفت: در سال مالی ۱۴۰۲ پاکستان از بازار‌‌‌های جدید صادراتی بود.

وی ادامه داد: این شرکت تنها تولیدکننده HPI در ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده MENA است. همچنین سهم فصبا از آهن اسفنجی ایران ۳‌درصد است و این شرکت جزو سه شرکت برتر در تولید این محصول است.

وی با اشاره به اینکه تولید فولاد ایران در رتبه نهم دنیا و در ماه‌‌‌هایی که محدودیت نبوده به رتبه هفتم هم رسیده است، گفت: تولیدات این شرکت در سال گذشته، تمام ماه‌‌‌ها به جز دو ماه که شرکت در وضعیت اورهال قرار داشته است در مقایسه با سال مالی قبل افزایش داشته است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس درباره میزان فروش این شرکت گفت: فروش داخلی شرکت در این سال مالی ۹۹۰۰ میلیارد تومان بوده به طوری که فروش داخلی از فروش صادراتی بیشتر بوده است. این فروش ۶۵ به ۳۵‌درصد برآورد می‌شود.  وی در ادامه گزارش به رشد تولید این شرکت نیز اشاره و اظهار کرد: در سال مالی منتهی به ۳۱ آذر ۱۴۰۲ این شرکت به رشد سود ۹۴ درصدی رسید و موفق شد در میان شرکت‌هایی در این صنعت رتبه نخست را به دست آورد. دشتیانه درباره جذب نیرو و مسوولیت اجتماعی نیز گفت: فشارهای زیادی برای جذب نیرو وجود دارد که ما در مقابل همه این فشارها برای حفظ حق سهامداران ایستادگی کردیم. همچنین مهم‌ترین اقدام ما در مسوولیت اجتماعی مربوط به زیرساخت‌های استان بوده و خارج از استان هزینه نکرده‌ایم. وی در پایان، چشم‌‌‌انداز تولید این شرکت را برای سال ۱۴۱۰ در حدود سه میلیون تن اعلام کرد.

در ادامه این مجمع، تقسیم سود هر سهم فصبا ۷۰ تومان اعلام شد که دشتیانه مدیرعامل این شرکت اعلام کرد ظرف سه روز آینده این سود به سهامداران پرداخت خواهد شد.