گروه صنعت و معدن‌ـ‌ با توجه به تاکید ریاست‌جمهوری مبنی بر تشکیل جلسات به منظور حل مشکلات بخش خصوصی، جلسه معاونت امور معادن وزارت صنایع و معادن و اعضای خانه معدن ایران با هدف بحث و بررسی مسائل خرد و کلان بخش معدن در این وزارتخانه تشکیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امور معادن وزارت صنایع و معادن، در این نشست پیشنهاد شد تا وزارت صنایع و معادن با همکاری معدنکاران بخش خصوصی چالش‌های بخش معدن را طی جلساتی که به‌طور منظم تشکیل می‌شود، مورد بررسی قرار دهند.

محمد حسین بصیری، معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن در رابطه با این جلسه گفت: ایجاد جایگاه مناسب برای بخش معدن و تبیین سیاست‌های مشترک به منظور تحقق اهداف توسعه‌ای این بخش از جمله برنامه‌های مهم این جلسات است.

وی افزود: امور معادن وزارت صنایع و معادن معتقد است که با ایجاد وحدت و هماهنگی با تمامی سازمان‌ها و تشکل‌های فعال در بخش معدن نظیر سازمان توسعه و نوسازی معادن، سازمان زمین‌شناسی، خانه معدن ایران و اصناف می‌توان جایگاه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه برای این بخش ایجاد کرد.

بصیری اظهار داشت: به‌طور یقین معاون امور معادن در دولت نهم به دنبال تحولات بنیادی در بخش معدن است.

وی افزود: در اولین جلسه‌ای که با خانه معدن برگزار شد، مشکلات و نواقص قانون معادن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا بعد از دریافت نظرات بخش خصوصی، در مورد نحوه اصلاح این قانون اقدام شود.